Aviseringar
Rensa alla

Vegetariskt på restaurang?


Ämnesstartare

Jag blir alltid så nojjig när jag ska äta ute, för jag har ingen koll på hur dom tillagar maten o.s.v, därför äter jag nästan bara hemma [cute]
Är det någon som vet om dom tex gör de vegetariska rätterna i särskilda stekpannor och kastruller eller om dom har samma som till köttet?
Menar att det skulle ju vara jätteäckligt om man får något som har stekts precis efter kött [crazy][chocked]


   
Citera
Ämnesetiketter

Öhm, beror ju på vart du äter osv men oftast ska de ju inte tillaga det i samma? De förstår väl att om man vill ha vegetariskt så vill man också att det ska smaka vegetariskt, ej likdelar. [mad]

Men ät på nån vegetarisk restaurang så äre ju helt säkert att dom inte stekt i samma..


   
SvaraCitera

tame:

Menar att det skulle ju vara jätteäckligt om man får något som har stekts precis efter kött

OH NOES, det kom köttatomer på din mat.[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Men ät på nån vegetarisk restaurang så äre ju helt säkert att dom inte stekt i samma..

Finns ingen här, skulle såklart gjort det annars. Men tack endå [smile]

Homunculi:

OH NOES, det kom köttatomer på din mat.[surprised]

Men jag vill ju inte att min mat ska ha varit i kontakt med

xKiTTiEHx:

likdelar.


   
SvaraCitera

Fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror att det automatiskt blir att man INTE har i samma,
jag jobbar i en restaurang i skolan, eftersom jag går restauranglinjen, och jag har aldrig varit med om på våra lektioner att vi gör så.

man lagar ju mycket mat, och då brukar man ha en stekpanna/stekbord för varje maträtt ungefär, annars måste man rengöra mellan varje grej.


   
SvaraCitera

om du är osäker kan du ju alltid fråga dem som jobbar där [smile]


   
SvaraCitera

haha va? man använder antagligen inte samma stekpanna två gånger, kött eller inte.

edit: för olika rätter


   
SvaraCitera

Brukar säga att jag har starka allergier mot diverse produkter när jag är ute och äter, då brukar man få fram sanningen. [smile]


   
SvaraCitera

brukar säga att jag är jätteallergisk mot det[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, seriösa restauranger diskar alltid redskap mellan olika rätter och moment, så på så sätt borde du ju inte få i dig köttrester, men å andra sidan är det klart att det finns såna som fuskar med det också.


   
SvaraCitera

Kött är bearbetat gräs så vad gnäller du om?


   
SvaraCitera

Ja, dom använder samma redskap, och beroende på restaurangen så diskar dom nog mer eller mindre samma. Många ställen slänger säkert ner både köttbuljong, grädde och smör också.


   
SvaraCitera

de måste ju diska[confused]
kan du inte äta från en stekpanna som har haft kött på?
även om den är diskad?

tame:

Är det någon som vet om dom tex gör de vegetariska rätterna i särskilda stekpannor och kastruller eller om dom har samma som till köttet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

Kött är bearbetat gräs

[tired]


   
SvaraCitera