Aviseringar
Rensa alla

vegitarian


Åtta

matildaaa:

då ska jag inte äta något av det

Så du tänkte inte äta kyckling, fisk, fläsk, biff, skaldjur, insekter, m.m. Du kan inte äta frukt (för av någon outgrundlig anledning är du allergisk mot ALLA frukter) och du vill inte äta grönsaker.

Vad hade du tänkt äta egentligen? Rotfrukter och svamp? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste jag äta grönsaker måste jag ju det, sen måste jag ju äta bönor,linser,nötter oså .


   
SvaraCitera

matildaaa:

kan man äta kyckling och fisk om man är vegitarian ?
jag ska bli vegitarian nu,men jag vet inte om jag ska äta fisk och kyckling , där är ju djur det också men ..

Frågan borde nog vara: Vad är en vegitarian, och vad ska man kunna innan man blir en vegitarian..


   
SvaraCitera

Kyckling och fisk är animalier, liksom mjölk och ägg. En vegetarian äter bara icke-animalisk föda. Om du äter mjölk och ägg är du lakto-ovovegetarian. Äter du ägg, mjölk och fisk och skaldjur är du semivegetarian eller pescetarian. Äter du kyckling är du köttätare.


   
SvaraCitera

matildaaa:

kan man äta kyckling och fisk om man är vegitarian ?
jag ska bli vegitarian nu,men jag vet inte om jag ska äta fisk och kyckling , där är ju djur det också men ..

Alltså va fan, klart du INTE kan äta kyckling/fisk om du ska bli en tvättäkta Veggie.

Dock så finns det en sak som heter "Demi-vegitarian".
Det är Vegitarianer som äter fisk och kyckling, dvs vitt kött endast.

Men läs på för i helvete först.


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Dock så finns det en sak som heter "Demi-vegitarian".
Det är Vegitarianer som äter fisk och kyckling, dvs vitt kött endast

Vad är skillnaden mellan djur som har vitt eller rött kött?
De är fortfarande djur..[shake]


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

Vad är skillnaden mellan djur som har vitt eller rött kött?
De är fortfarande djur..

Det vet jag väl, mycket väl, jag gick Hotel och restaurang så.

Det är smaken som skiljer, samt att de väl fastnat för att nån idiot tycker att rött kött klarar man sig utan, för att det är rött.

Eller så...


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Det är smaken som skiljer, samt att de väl fastnat för att nån idiot tycker att rött kött klarar man sig utan, för att det är rött.

Wtf? haha.


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

Wtf? haha.

Det var ett skämt. 😉

Men det är i princip en smaksak att bli demi-vegitarian, eller vegitarian alls. Känner inte en enda som är allergisk/inte tål kött överhuvudtaget!


   
SvaraCitera

matildaaa:

kan man äta kyckling och fisk om man är vegitarian ?
jag ska bli vegitarian nu,men jag vet inte om jag ska äta fisk och kyckling , där är ju djur det också men ..

du är inte vegtarian om du äter kylkling och fisk men det finns flera steg av vegatarism


   
SvaraCitera

matildaaa:

kan man äta kyckling och fisk om man är vegitarian

En vegetarian äter inte det, men om du vill äta det, så ät det!

Du kan ju bli polloterian![y]


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

Vad är skillnaden mellan djur som har vitt eller rött kött?
De är fortfarande djur..

Lite mindre köttigt... öööh ja.
Min mormor äter bara fisk från den animaliska världen, men det är för att hon tycker kött är äckligt. Tror jag.


   
SvaraCitera

fisk är en grönsak


   
SvaraCitera

matildaaa:

måste jag äta grönsaker måste jag ju det, sen måste jag ju äta bönor,linser,nötter oså .

Ett tips om du inte gillar grönsaker så mycket är att åtminstone i början äta mycket tofu/quorn (innehåller dock ägg)/sojaprodukter blandat med grönsaker - gör t.ex. chili sin carne med sojafärs, fast ta mindre färs än vanligt och mer bönor och dylikt. Så kommer du kunna vänja dig vid grönsaker ett steg i taget 🙂

BTW så har du min respekt för att bli vegetarian trots att du inte gillar grönsaker. Starkt gjort [y]


   
SvaraCitera

Idiotpod:

Det vet jag väl, mycket väl, jag gick Hotel och restaurang så.

Ja, då är du ju kvalificerad att uttala dig, du gick ju hotel och resturang!

Idiotpod:

Det är smaken som skiljer, samt att de väl fastnat för att nån idiot tycker att rött kött klarar man sig utan, för att det är rött.

Du glömde den viktigaste skillnaden, intelligens.


   
SvaraCitera