Aviseringar
Rensa alla

Veligt ex?


Ämnesstartare

Hej, är ny på forumet så be nice 🙂

I söndags blev jag dumpad av min flickvän pga att hon inte känner att hon kan hantera förhållandet, och att hon inte tror på att det finns något framtid med oss. Jag kunde inget annat än acceptera detta såklart, och jag går nu igenom en tuff period.

Vad jag inte förstår är varför hon fortfarande tar kontakt med mig.. Hon skickar sms om att hon tänker på mig, hon skickade nu senast ett godnatt sms till mig och hon vill prata med mig på Msn. Om hon nu inte klarar av att vara utan mig, varför gör hon då slut.. Jag blir så förvirrad.

Finns det hopp eller varför gör hon såhär? [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

puny:

Finns det hopp eller varför gör hon såhär?

Hopp kanske det finns, men det är extremt jobbigt att ha ett förhållande med nån som inte vet vad dem vill. Det kanske fungerar några månader i taget, men det kommer alltid vara jobbigt.

Försök hitta någon som vet vad hon vill ha och som är trygg i sig själv, som du känner att du kan lita på och att du kan lita på hennes känslor. Annars kommer förhållandet aldrig bli bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror hon gör så för att hon inte har mycket innan för pannbeten och inte vet va hon vill eller ens nästan.
Det är ett vanligt förekommande fenomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puny:

Finns det hopp eller varför gör hon såhär?

Det finns hopp, men jag tycker inte att du ska ha så höga förväntningar. Hon verkar väldigt osäker..


   
SvaraCitera

Låt henne inte hålla på och köra med dig sådär. Det är respektlöst mot dig och gör att er relation handlar mer om bara henne än er båda två.


   
SvaraCitera

hoppas ingenting. gå vidare.
blir det ni i framtiden, så ja, då blir det. men tro eller hoppas inte på det.

mitt ex är exakt likadan. fast nu pratar han inte med mig - kan bero på att jag kallade honom lögnare osv då han kommer med så skeva tankar osv, men ja.

låt allt vara. tro inte på att något ska ske NU. gör man slut har man ofta en anledning.


   
SvaraCitera

Tror hon är ute efter bekräftelse. Se framåt istället. Du är sårbar just nu, så du måste försöka distansera dig lite mer innan ni försöker igen (om det nu är den vägen du vill gå; det kommer bli klarare över tid).


   
SvaraCitera