Aviseringar
Rensa alla

Vem är den riktiga tönten?


jag kallas liiiten fastän jag inte är så djävla liten :p är ba liten pga mitt barnsliga utseende & min korta längd. Ba för man anger ett namn till ngn/ngt behövere inte vara så.
det är 1 smaksak, även det där med ordet Tönt - det har olika betydelse för olika individer.
Samma som Älska. Finns ingen riktigt defination av ordet Älska. Det är svårdefinierat och betyder därför olika för alla


   
SvaraCitera

Dekadent:

Finns inget som heter tönt, utom i skallen på folk som känner att de måste nedvärdera andras livsstil.

[love]


   
SvaraCitera

detberorpå:

jag kallas liiiten fastän jag inte är så djävla liten

detberorpå:

min korta längd.

[cute]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Jag säger den varje dag. Jag är den biffiga snubben i paralellklassen som stötter till dig när jag går förbi...

är det du?[surprised] gud så stor, stark och manlig du är, och vilka snygga brudar du har efter dej[blush] vill va som dej[sad]


   
SvaraCitera

isola:

Förlåt btw.
[sad]


   
SvaraCitera

ArashVäsby:

Vad är och vem är den riktiga ”tönten”? Vad tycker ni?

Det du nämnt går under kategori och benämning "nörd".

Tönt:

1. (vardagligt, nedsättande) person som beter sig ovanligt enligt de lokala sociala normerna, gärna (uppretande) barnsligt, ordningssamt och ordentligt eller klumpigt och tafatt, särskilt om person som många i dennes omgivning ser ner på.


   
SvaraCitera

kebu12:

är det du? gud så stor, stark och manlig du är, och vilka snygga brudar du har efter dej vill va som dej

Sitter längst bak i mitt klassrum och ibland så känns det som något fattas. Då brukar jag slå dig eller dina svaga kompisar. Höhö.[cool]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

[cute]

mena att jae mulli (SER BA MULLI UT!!!11) & det pga min korta längd *snyft*


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Sitter längst bak i mitt klassrum och ibland så känns det som något fattas. Då brukar jag slå dig eller dina svaga kompisar. Höhö.

ofta jag har vänner?[confused]


   
SvaraCitera

kebu12:

ofta jag har vänner?

Han andra mobbade snubben som hänger med dig. Tjocke-fredde Larsson.

Och så vaktmästarpojken, Gunnarsson.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Han andra mobbade snubben som hänger med dig. Tjocke-fredde Larsson.

Och så vaktmästarpojken, Gunnarsson.

Men dom säger ju också jag är tönt, därför dom är med mej[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att du har blandat ihop ordet tönt med nörd. Helt annan sak.

I övrigt för att besvara tråden... det finns ingen entydighet på ordet tönt. Alla olika personer slänger runt det på olika personer. Person A kan tycka att person B är en tönt, likaså kan person B tycka att person A är en tönt. Finns ingen allmän definition och det ena utesluter inte det andra.

Jag kan tycka att en massa personer på TV är töntar. Medan säkerligen många tycker att jag är en tönt. Sven som gillar att leka tuff kan tycka Kalle är en tönt för att han gillar serietidningar. Det betyder inte att Sven har rätt, det betyder inte heller att Sven inte är en tönt själv. Simple logicsz. Töntar som inte förstås logik alltså [rolleyes]

ArashVäsby:

- Någon som gillar Sci-fi filmer

Många som ser på dem.

ArashVäsby:

- Någon som läser för många böcker.

Allt för många icke-nördar som läser böcker.

ArashVäsby:

- Någon som har glasögon.

Ett synproblem för guds skull.

ArashVäsby:

- Någon som är för smart.

Många är smarta, låter som avundsjukalarverier bara där intelligensbefriade individer vill känna sig duktigare.

ArashVäsby:

- Någon som har svårt att få ligg!

Flesta personer har svårt med sådant.

ArashVäsby:

- Någon som samlar massa ”komik böcker” och ”aktion Figurer”.

Detta däremot är väl något som kan anses som nördigt.


   
SvaraCitera

tönt =
- någon som är intresserad av idrott
och/eller
- någon som gör allt för att vara cool


   
SvaraCitera

kebu12:

Men dom säger ju också jag är tönt, därför dom är med mej

Ja, träffade Snygge-Staffan idag. Jävlar vad kaxig han är.

stereo total:

tönt =
- någon som är intresserad av idrott
och/eller
- någon som gör allt för att vara cool

[love]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

[love]

[love]


   
SvaraCitera