Aviseringar
Rensa alla

Vem är det som beslutar om teoretisk idrott


Ämnesstartare

En person sa till mig för ett drygt halvår sedan att jag borde erbjudits teoretisk idrott på min förra skola. Jag känner mig långt ifrån bekväm med att ha fysisk idrott med en klass nu, dels för att jag har ont i kroppen och dels för att jag har dumma tankar. Jag är rädd att stressen jag kommer känna kring idrotten blir för stor så jag får tillbaka mitt utmattningssyndrom. Har inte riktigt tid ork och lust med det igen.

Vem är det jag ska vända mig till ang teoretisk idrott? Ska till syv och skriva in mig på fredag, och prata om schema och kurser. Ska jag ta det med henne då?

OBS är inte säkert att jag behöver ha teoretisk idrott hela året, kanske kan jag ha fysisk idrott efter några månader, jag vet ju inte, men i början känns det tryggt att inte ha.


   
Citera

Går du på gymnasiet?
Jag ville av olika anledningar inte ha idrott i klass så jag fick skriva träningsdagbok och träna på egen hand + vara med på teorilektionerna. Fick aldrig höra något om teoretisk idrott. [sad]


   
SvaraCitera

Man måste ha fysiskaktivitet på idrotten tror jag.

Du kan ju välja bort idrotten i år, men måste göra den förr eller senare.

Men om man har vissa "problem" så kan man klart slippa. En vän till mig slapp göra ett obligatoriskt moment pga speciella orsaker,


   
SvaraCitera