Aviseringar
Rensa alla

Vem är du?


Tellus
Ämnesstartare

Jag hör överallt (i hundratals filmer och tusentalsböcker på det) om vuxna människor som fortfarande inte vet vilka de är men hur kan de inte veta det? Vet du vem du är? Vad betyder ens frågan?
Vad menar människor när de säger att de inte vet vilka de är?!
Snälla någon, förklara detta för mig.


   
Citera

Jag har ingen koll på om jag har någon personlighet


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Kronotomi: ingen koll

Men hur kan du inte ha det? När jag tänker en människa utan personlighet så tänker jag en person som bara finns. 


   
SvaraCitera

De kanske inte vet vad de vill göra med deras liv


   
SvaraCitera

Nämen det är som när man föds va... Liksom, vad var din första tanke? Man hade "1000" tankar och man har säkert fortfarande det.

Detsamma med sig själv, man är "1000" olika saker samtidigt så man vet liksom inte specifikt vem man är.

Så frågan är ganska löjlig serrö.


   
SvaraCitera
färg

man är olika hela tiden


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Xuzkie: Så frågan är ganska löjlig serrö.

Men när alla säger att "college is about finding yourself". Vadå finding yourself?! Va man ingen person innan då? Och NÅGON måste ju veta hur man svarar på den frågan eftersom den inte dött ut än. 


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

färg: man är olika hela tiden

Hur då?


   
SvaraCitera

gud


   
SvaraCitera
b1son

ahh denna frågan fick mig helt snurrig när jag var liten
typ först bara "ja men jag är ~*namn*~" "men vem är det då" "men jag tänker ju just nu och det är den jag är" "men vad är det som tänker egentligen" "hur tänker jag" "vad är tankar" osv i all oändlighet <3

läs sofies värld


   
SvaraCitera
färg

Tellus:

Hur då?

t.ex reagerar på olika sätt på samma grej. svårt att säga hur/vem man är då. kanske. jag är sån


   
SvaraCitera

Tellus: Men hur kan du inte ha det? När jag tänker en människa utan personlighet så tänker jag en person som bara finns.

Lider starkt av depersonalisationssyndrom, är väldigt distanserad från mig själv


   
SvaraCitera

brukar kallas atte


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

böghög: läs sofies värld

Tumme uppBlink


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

färg: t.ex reagerar på olika sätt på samma grej

Aa det har jag också varit med om men det beror på vilket humör jag är på, hur samtalet tidigare har sett ut eller vilka jag umgås med. Men personlighet är väl mycket mer än bara åsikter? Det är väl humor och humör och om man är morgon- eller kvällsmänniska och om man gillar att dela med sig och om man tycker om mat eller om man avskyr katter osv osv.


   
SvaraCitera