Aviseringar
Rensa alla

vem är Filistin?


Ämnesstartare

Vem är Filistin? Kom över hennes myspace av en slump. Och var på sturecompagniet häromdagen där de spelade hennes låt "DJ-Tribute" som är så sjukt bra. Fick sen höra att hon släpper en skiva i höst. Hennes myspace är www.myspace.com/filistinaloul, jag känner på mig att hon kommer bli stor. Vet någon mer om henne? typ om hon har spelningar etc?
/Sara


   
Citera

margarita.


   
SvaraCitera

19 åriga Filistin skapar musik med de rätta takterna.

Den 19:e augusti släpper Filistin sin debutsingel ’DJ-Tribute’ där hon visar upp sin kapacitet som stor sångerska med internationell potential. I samband med detta uppträder Filistin i Stockholm på Festen 2009. Ung08 arrangerar Festen 2009 tillsammans med Kulturförvaltningen och SL i tunnelbanestationen Kungsträdgården den 12:e augusti.

Singeln ’DJ-Tribute’ är hämtad från Filistins kommande album som släpps den 16:e september på hennes eget bolag Pupa Records/Plugged. Singeln är skriven av Filistin och hennes mamma Charlotta Stödberg. Till sin hjälp har de haft producenterna The Salazar Brothers, Masse och Salla (Latin Kings, Mando Diao, Weeping Willow, Fjärde Världen m.fl.) Singeln släpps 19:e augusti via Plugged

Filistin är född och uppvuxen i Hägersten utanför Stockholm med sin pappa, mamma och yngsta syster. Filistin började vid tidig ålder att sjunga och uppträda. I början var det hennes familj, släkt och vänner som fick agera publik. Vid 10 års ålder började hon även intressera sig för att skiva musik. Hennes röst och synth blev hennes verktyg. Den som snappade upp Filistins begåvning var hennes mamma, Charlotta Stödberg, som hörde hennes låtar växa fram på synthen i tonårsrummet. ”Jag hörde några låtar som lät fantastiskt bra. Jag skrev några texter som Filistin tyckte om och där började vårt samarbete, säger Charlotta. ”Under ett år satt vi instängda på Filistins rum och gjorde musik tillsammans, det var fantastiskt roligt!” fortsätter Charlotta

Genom en bekant kom de i kontakt med producenterna The Salazar Brothers, Masse och Salla (Latin Kings, Mando Diao, Weeping Willows, Fjärde världen m.fl.) på Redline Studios i Norsborg.

”Det var bara så rätt. ”Vi ville få fram ett tyngre sound. Masse och Salla förstod precis vad vi menade. Under hela förra sommaren åkte jag och mamma fram och tillbaka mellan Mälarhöjden och Norsborg. Det var en jäkla resa, på alla sätt!” säger Filistin

Under det senaste året har Filistin även studerat musikvetenskap och musikteori på Stockholms Universitet. Det har hon varvat med spelningar där hon har framfört sina egna låtar. Bland annat har hon varit på en turné runt Sverige med komikern Mikael Tornving (Parlamentet mm.) och författaren och föreläsaren Göran Adlén. (Konsten att bli något utöver det vanliga. Lev ditt liv med mod och passion m fl. böcker.) ”Vi ville ha med en ung sångerska som kunde personifiera temat ”Våga, älska, spring”, säger Göran Adlén. Eftersom showen handlade om just det; Att våga tro på sig själv och det man kan och vill, att vara passionerad i det man gör och att bara springa på. Där var Filistin perfekt!”

Just nu håller Filistin på att färdigställa sitt debutalbum som släpps den 23:e september. Singeln släpps 19:e augusti via Pupa Records/Plugged.

För mer information www.filistinaloul.com eller www.myspace.com/filistinaloul


   
SvaraCitera

Hahahahaha alltså det här är nog en reklamkampanj på riktigt [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera