Aviseringar
Rensa alla

vem hakar på neoluff till sommaren?


Ämnesstartare

planen är som följer: avgå från någonstans i mellansverige i mitten-slutet av juni, med så lätt packning som möjligt, lifta söderut sannolikt via göteborg och sen e20 ner till malmö. därifrån någon annanstans, antingen trelleborg och en färja eller något över till tyskland, eller (gud förbjude) öresundsbron och sen snabbt som fan genom danmark ner till tyskland. vidare därifrån var vi nu känner för. tillbaks i augusti.

planen är att packa för mobilitet, men så pass genomtänkt att man utan vidare kan klara sig en vecka mellan proviantering om så skulle behövas. lära känna främmande personer och jaga sovplatser på det viset, och vara med om festliga grejer. räkna på löpande utgifter på kanske en femhundring i veckan, mer om man känner för att leva som en kung, samt utgifter för att komplettera packning om så behövs (typ bra ryggsäck, sovsäck, osv).

tänkte att eftersom jag tänkt ta mig längre i sommar än tidigare så är det kanske bra att fråga om någon vill haka på. tänkte även vara ute i tid för att folk ska hinna planera grejer. så, vem är på? det kommer bli hur bra som helst. har exakt en plats ledig.


   
Citera
Ämnesstartare

Vore kanske kul men har inte orken för den mentala påfrestning det skulle innebära


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
Vore kanske kul men har inte orken för den mentala påfrestning det skulle innebära

det är faktiskt inte så farligt som man kanske kan tänka sig. sjukt stressfri tillvaro. mest lyssna på belle & sebastian och chilla på random strand/gräsmatta i ett par månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det låter mycket trevligt om någon jag känner ska med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska fundera på saken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
det låter mycket trevligt om någon jag känner ska med

om du inte räknar mig som någon du känner så är inte det troligt, lifta på mer än två personer är inte praktiskt. däremot kan man ju vara flera grupper om två personer som siktar på typ samma mål och håller ihop mellan liftningstillfällen. det skulle ju kunna funka. men inte för själva transporten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:
ska fundera på saken

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är faktiskt inte så farligt som man kanske kan tänka sig. sjukt stressfri tillvaro. mest lyssna på belle & sebastian och chilla på random strand/gräsmatta i ett par månader.

låter nice, men har en del mentala problem som spökar med sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

låter nice, men har en del mentala problem som spökar med sånt

då är det kanske värre. men det är en upplevelse att vara borta från alla bekvämligheter en månad eller två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

æ fan ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :
æ fan ja

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

?

JA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

JA

awesome. hur mycket erfarenhet har du av att vara borta från civilisation längre stunder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

awesome. hur mycket erfarenhet har du av att vara borta från civilisation längre stunder?

ingen, ungefär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

ingen, ungefär. 

har du typ, tältat någon gång?


   
SvaraCitera