Aviseringar
Rensa alla

Vem har det sämst?


Ämnesstartare

Småföretagaren eller random arbetare? Riktat till de röda här på UM.

(Hihihi jag skapar just nu diskussion som kommer urarta till diskussion om invandring och Israel me like[smile])


   
Citera
Ämnesstartare

Pizzan är klar om femton minuter, en kvart.


   
SvaraCitera
Issen

De fattiga oavsett vad dom har för sysselsättning har det sämst och inte gynnas det av att den borgerliga politiken är anti dela med sig.


   
SvaraCitera

EkarN:

Småföretagaren eller random arbetare? Riktat till de röda här på UM.

Nu är jag inte röd iof men när det gäller social trygghet i form av A-kassa, fast lön och i hur mycket skatt man betalar så har småföretagren det sämst. Sen kan man inte säga att alla småföretagare eller alla arbetare har det bättre/sämre men generellt sätt så lever alla egenföretagare under osäkra förhållanden. En arbetare är skyddad med kolektivavtal mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi pensionärer har det sämst, så är det bara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är otroligt lättad att någon ännu inte påstått att arbetaren har det sämre. Jag kan sova gott inatt[smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Min pappa är småföretagare...

Vi blev magiskt rikare tack vare finanskrisen [wink][wink] Vi leechar på andras olycka [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många har väl redan svarat på detta?

Minimum:

Sen när det kommer till småföretagare så är det ofta så att många arbetare som inte hittar jobb eller vill vara sin egen chef startar eget. Tyvärr blir man inte mycket friare av det, snarare tvärtom. Vi är alla, kapitalist som arbetare slavar under värdet och har man då oturen att vara kapitalist med bara nån anställd får man istället slita ut sig själv istället för att betala nån annan att göra jobbet åt en. Det är därför liberala argument som att vi som hatar att löneslava ska starta eget inte fungerar. Även med egna företag skulle vi behöva lyda under kapitalismens lagar med enda skillnaden att vi skulle vara våran egen chef och suga ut oss själva istället.

EkarN: Förklara det här för mig. Hur kan man suga ut sig själv?

Minimum:

Genom att istället för att ha en chef som pressar dig att arbeta hårdare så pressar du dig själv istället. Ditt företag måste ju gå med vinst om det inte ska bli utkonkurrerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Vi leechar på andras olycka [love]

Jobbar han på Fonus? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Jobbar han på Fonus? 😀

Säljer begagnade bilar.

Medans man tjänar 5-8 tusen på nya bilar kan man tjäna 10-50 tusen på begagnade [wink] (per bil asså)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Säljer begagnade bilar.

cool cool
Hade själv tänkt ge mej in i den branschen, kanske rätt tillfälle nu då..
Skulle inte sälja bilar dock, utan kärnreaktorturbiner [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

utan kärnreaktorturbiner [cute]

Begagnade kärnreaktorturbiner låter som en bra marknad du [y]


   
SvaraCitera

Mig, jag upptäckte nyss att jag har en oidentifierad knöl på armen [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Begagnade kärnreaktorturbiner låter som en bra marknad du [y]

Sa jag kärnreaktorturbiner? Fårlåt menade förstås bilar. Det var ju trots allt det vi diskuterade. Men där har du en idé.. Begagnade kärnreaktorturbiner låter som en bra marknad [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Mig, jag upptäckte nyss att jag har en oidentifierad knöl på armen [mad]

Image


   
SvaraCitera