Aviseringar
Rensa alla

Vem kan mycket om protein pulver?


Ämnesstartare

Som rubriken lyder 😀[bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Vad undrar du över?


   
SvaraCitera

jag kan inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad undrar du över?

Om man dricker rent vassleprotein koncentrat efter träningen direkt..
blir man stor ? fixar den fram fett som jag ska bygga muskler på?

eller hur e det då ?


   
SvaraCitera

vet att det stavas proteinpulver. [blush]

Image


   
SvaraCitera

mopsen:

vet att det stavas proteinpulver.

om man vill [confused]
Image


   
SvaraCitera

onT: de som säljer det. i butikerna som heter FITNESSBUCKET lr liknande.

Macktorsken:

om man vill

lägg av med lögnerna. snälla kära främling [cry]

Image


   
SvaraCitera

POWER DUDE

NINJA MUSCLES

FITNESS GURU

ATHLTEIC CENTER

Image


   
SvaraCitera

Soony:

Om man dricker rent vassleprotein koncentrat efter träningen direkt..blir man stor ? fixar den fram fett som jag ska bygga muskler på? eller hur e det då ?

Nej.

Proteinpulver är ett kosttillskott, ingen ersättning för mat. Det du blir "stor" av är maten du äter, om du äter såpass mycket som det krävs, för att öka i kropps- och muskelmassa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej.

Proteinpulver är ett kosttillskott, ingen ersättning för mat. Det du blir "stor" av är maten du äter, om du äter såpass mycket som det krävs, för att öka i kropps- och muskelmassa.

Men alltså vad hjälper denna proteinet till då?
Så himla tacksam för svar! [wink]


   
SvaraCitera

Soony:

Men alltså vad hjälper denna proteinet till då?Så himla tacksam för svar!

Proteinpulvret är egentligen inte nödvändigt, om man nu inte tränar riktigt hårt. Då kan det vara bra att ta efter träning, då kan det vara bra att snabbt tillgodose näring till musklerna. Men man klarar sig bra utan, beror dock på från person till person.

En fördel är att det är lättare att inta. Finner man det svårt att få i sig den mängd protein man behöver så är kosttillskott ett bra alternativ.

Men som sagt, det är ingen ersättning för riktig mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

En fördel är att det är lättare att inta. Finner man det svårt att få i sig den mängd protein man behöver så är kosttillskott ett bra alternativ.

Men om jag får i mig tillräckligt med protein och dricken proteinet blir det fett ?


   
SvaraCitera

Soony:

Men om jag får i mig tillräckligt med protein och dricken proteinet blir det fett ?

Förstår inte riktigt hur du menar, men när du väl ökar i vikt så ökar du inte bara i muskelmassa utan även i kroppsfett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Förstår inte riktigt hur du menar, men när du väl ökar i vikt så ökar du inte bara i muskelmassa utan även i kroppsfett.

alltså mitt problem känns som att jag börjar bli tjockare och musklerna inte syns


   
SvaraCitera

Soony:

alltså mitt problem känns som att jag börjar bli tjockare och musklerna inte syns

Dra ner på kolhydraterna (pasta, potatis osv), öka på fett (fisk, olivolja) och proteinerna (kyckling, kött osv)

Är det proteinpulver du brukar eller är det en kolhydratmix?


   
SvaraCitera