Aviseringar
Rensa alla

Vem ska ta initiativ? jag eller han?


Ämnesstartare

jag har träffat honom en gång, och frågade om vi skulle ses igen. han sa ja. det sa han också när jag föreslog andra saker, han sa aldrig nej. kanske för att han är blyg, för det är han.

men är det bättre om HAN tar initiativ nu? han kanske inte vågar.. men jag är rädd att han bara kommer säga ja vad jag än föreslår, igen..:/


   
Citera

Men låt han ta ett initiativ?:) Han är säkert blyg men får han nog bara chansen att göra det så gör han det, skulle jag gjort om jag ville träffa en ny kompis i alla fall.(:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johansson:

Men låt han ta ett initiativ?:)

jag ska göra det [smile] grejen är den att jag också är blyg fast det märktes kanske inte [crazy]


   
SvaraCitera

Varför skulle det vara bättre?


   
SvaraCitera

inuti:

jag ska göra det [smile] grejen är den att jag också är blyg fast det märktes kanske inte [crazy]

Du det låter bra det! (: Ahh det är nog många som är det gissar jag på, men det är ju bara att testa och gör han inte det så tar du initiativ och sen när du får får chansen så kan ni ju prata om hur "blyg" ni är [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är självklart att den som vill ha något gjort ska ta initiativ till det. Något annat vore bara larvigt. För att inte tala om dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Varför skulle det vara bättre?

För att jag redan har föreslagit att vi har träffats? Nu är det liksom hans tur kan jag tycka (om han vill träffa mig vs). Om jag skriver igen är jag rädd att han bara går med på det jag säger fast jag vet inte om han själv vill. om du förstår..

Johansson:

gör han inte det så tar du initiativ

jag vet inte.. jag har ju redan gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det är självklart att den som vill ha något gjort ska ta initiativ till det. Något annat vore bara larvigt. För att inte tala om dumt.

Men jag har ju redan gjort det. Är det inte hans tur nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inuti:

Men jag har ju redan gjort det. Är det inte hans tur nu?

nej [confused] Varför skulle det vara det, det är du som Nu känner att du vill ta det vidare, gör det då, han kanske är precis lika nervös och i det fallet så har Du missat din chans till ett möjligt bra förhållande om du använder dig av det där resonemanget. För att Du inte vill skapa förutsättningarna för det. Vill man ha något gjort så måste man själv ta initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nej

Du förstår inte. Jag sa att jag ville träffa honom igen. Är det inte han som ska visa lite intresse nu? jag sa ju att han är blyg, tänk om han går med på vad som helst. Jag måste få veta vad HAN vill, och det känns som enda sätter om han själv tar kontakt med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aja, kanske har du rätt.


   
SvaraCitera

inuti:

jag vet inte.. jag har ju redan gjort det.

Gör som OF 5 sa nedanför det var riktigt bra skrivet!! [smile]

OF 5:

nej [confused] Varför skulle det vara det, det är du som Nu känner att du vill ta det vidare, gör det då, han kanske är precis lika nervös och i det fallet så har Du missat din chans till ett möjligt bra förhållande för att Du inte vill skapa förutsättningarna för det. Vill man ha något gjort så måste man själv ta initiativ.

Riktigt himla bra skrivet! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni förstår ju inte [sad] jag hade förstått att han va nervös om vi inte ens hade pratat om att träffas igen, men nu är det ju jag som har föreslagit det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag får väl skriva till honom men då har jag ingen aning om ifall han vill...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har insett att ni har rätt [bigsmile]


   
SvaraCitera