Aviseringar
Rensa alla

Vem skapade universum? Glöm farbror slumpen...


Dödsguden:

Gud är inte en mänsklig varelse, Han är fullständigt andlig!

Varför hänvisar du till det som "Han" då?


   
SvaraCitera

chaos:

hur placerar man en spegel dit?

Hur? Man bara ställer den där. Gjordes på 60-talet, har jag för mig.


   
SvaraCitera

chaos:

hur placerar man en spegel dit?

Under någon av de bemannade rymdfärderna till månen? Alternativt skicka dit en robot att göra det.

Om du inte tror att människan har varit på månen kan vi diskutera det i en annan tråd. Alternativt läsa om det själv någonstans på http://www.badastronomy.com


   
SvaraCitera

han solo skapade jorden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickerchair:

Varför hänvisar du till det som "Han" då?

Gud är Han och Hans Gudinna är Hon... [y]


   
SvaraCitera

Lite vinklad omröstning...


   
SvaraCitera

Aristokraten:

Lite vinklad omröstning...

Dödsguden kör sina vanliga undersökningar, där man endanst kan hålla med hans tankesätt eller göra narr av sig själv. Dödsguden du kanske borde göra lite mer opartiska undersökningar?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Gud är EVIG och befann sig i den absoluta eviga andliga världen (bortom denna relativa rumtid) innan Han skapade denna temporära materiella värld...

Snälla, bevisa det för mej? Att den allsmäktiga "gud" skapade allt liv och sådant för mej nu.[tired]
Jag fattar inte ens hur folk kan bygga up så mycket bullshit om någon dom inte ens träffat eller kan bevisa existerar..[ops]
Hur vet du att gud är alsmäktig och lever i en andlig värld bortom denna relativa rumtid? Du har inte ens träffat gud? Du har ingeting som kan styrka att det är sant.
Eftersom du är religös så antar jag att det är en synd för dej att ljuga, så om det du nu har skrivit inte är sant så betyder det att du har syndat och har hädat guds namn genom att sprida lönger om honom? borde inte det vara ganska allvarligt för dej?
Seriöst, om nu gud finns varför påtvinga andra människor att tro på honom och tro på exakt ditt tankesätt om gud?
Varför inte låta folk tro på det dom själva vill och du håller-käft?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Inte en chans!
Nope, slump saknar IQ...
Slumpen bara ett fantasifoster...
Finns ingen slump...
Slumpen inget vetenskapligt svar...
Bara ett halmstrå för ateisterna...
Börjar tvivla på farbror slumpen...

alla svar är ju samma.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Slumpen bara ett fantasifoster... (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

Men dö ditt förbannade helvetes jävla avskum.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Slumpen inget vetenskapligt svar... (Du röstade på detta alternativ)

[no-no]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Inte en chans! (Du röstade på detta alternativ)

Jag håller med dig. Slumpen räcker inte som förklaring varken till universums skapande eller livets existes på Jorden. Alla fysikaliska lagar säger att entropin ökar, allt strävar efter nedbrytning och utjämning och kommer att sluta i dsk värmedöden när all energi finns jämnt fördelad i universum. Men livet strävar mot naturlagarna och bygger upp komplicerade srukturer och universum utvidgas.
Tar man del av den moderna sk strängteorin så liknar den myckt bibelns skapelseberättelse. Gud slog an en sträng och universums ljus tändes.
All materia beskrivs som ljudvågor från en gitarrstäng.
Kunnskapen om den minsta partickeln Neutrino har lärt os att massa kan ha utbredning i rummet eller helt försvinna i något ingenting.
En fysiker beskrev neutrino som katten i Alice in Wonderland, den satt i trädet och log men så plötsligt försvan katten och bara léendet var kvar.

Sen må man tro på Gud eller inte men något skapade universum och något skapade och driver livet framåt.


   
SvaraCitera

Marvin:

men något skapade universum och något skapade och driver livet framåt.

Jepp, Big Bang respektive naturligt urval.


   
SvaraCitera

Wickerchair:

naturligt urval.

Då skulle mänskligheten ha självdött för länge sedan.


   
SvaraCitera