Aviseringar
Rensa alla

Vem vinner Stanley Cup 2010?


Ämnesstartare

Stanley Cup slutspelet 2010 har verkligen bjudit pa manga overaskningar. Precis som VM i Tyskland har gjort.

I kvartsfinalerna i Western Conference slog Montreal ut Washington Capitals som var seedade etta. Trots att de hade ett underlage med 1-3 i matcher bast av sju. Det var forsta gangen ett forsta-seedat lag blev utslaget efter en ledning med 3-1 i matcher.

Detroit slog ut Phoenix... Philadelphia slog ut New Jersey och Boston slog ut Buffalo. Manga hogt seedade lag har akt ut.

Nu natten mellan onsdag/torsdag slog Montreal aven ut regerande Stanley Cup-mastarna Pittsburgh Penguins i Western Conference-semifinalen.

Nu blir det antingen Montreal-Boston eller Montreal-Philadelphia
i final i Western. Allt beroende pa hur nattens match mellan Philadelphia och Boston gar.

I Eastern ar redan San José-Chicago klara for final. Jag hoppas att Chicago vinner och far mota Montreal i en Stanley Cup-final. Det hade varit maktigt!

Vilka tror ni vinner?


   
Citera

Chryseus:

Montreal (Du röstade på detta alternativ)

Halak är ju ett jäkla monster. Montreal slog ut Washington, laget jag hoppades skulle vinna, så nu får de gärna ta hem hela skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Halak är ju ett jäkla monster. Montreal slog ut Washington, laget jag hoppades skulle vinna, så nu får de gärna ta hem hela skiten.

Jag haller med! Jag ar ocksa ett Caps-fan in i sjalen. Montreal och Halak ser onekligen starka ut, speciellt defensivt. Det ar antagligen inget sammantraffande att Montreal spelar liknande hockey som Slovakien (Halak) gjorde i OS.

Dock tror jag att Chicago kommer dra det langsta straet. Jag har lyckats fa tag pa biljetter och ska sjalv se forsta matchen mot San José har i Chicago.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Jag haller med! Jag ar ocksa ett Caps-fan in i sjalen.

Hehe, själv har jag bara varit det sedan Ovechkin började lira där. Kan man annat än älska den ryssen?

Chryseus:

Montreal och Halak ser onekligen starka ut, speciellt defensivt. Det ar antagligen inget sammantraffande att Montreal spelar liknande hockey som Slovakien (Halak) gjorde i OS.

Det är ju helt och hållet Halaks förtjänst att de fortfarande är kvar. Men visst, de spelar som ett lag och ger aldrig upp. Det får man väl ge dem.

Chryseus:

Dock tror jag att Chicago kommer dra det langsta straet. Jag har lyckats fa tag pa biljetter och ska sjalv se forsta matchen mot San José har i Chicago.

Chicago har ett rätt intressant lag med unga talanger. Vore faktiskt lite kul om de vann.

Satsar du själv på att spela i NHL en vacker dag, förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

San José (Du röstade på detta alternativ)

Kvalificerad gissning. Jag har knappt sett någon match i år eftersom min internetuppkoppling suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Hehe, själv har jag bara varit det sedan Ovechkin började lira där. Kan man annat än älska den ryssen?

Har haft de som favoriter enda sedan man samlade pa hockeykort.[bigsmile] Calle Johansson, Nylander osv! Vilka har du hallt pa innan? Ovechkin ar latt basta spelaren i varlden just nu. Kul att han staller upp i VM ocksa!

Proteus:

Det är ju helt och hållet Halaks förtjänst att de fortfarande är kvar. Men visst, de spelar som ett lag och ger aldrig upp. Det får man väl ge dem.

Mjo fast utan Mike Cammalleri framat sa hade de inte varit i semifinal heller. Bada tva har spelat en viktig roll! Men Halaks 132 raddningar pa 135 skott i sista 3 matcherna mot Caps var ju helt sinnessjukt! [crazy] Kul med en som ocksa ar intresserad av NHL. Det har inte ens slagit min tanke att du skulle vara det faktiskt [y]

Proteus:

Chicago har ett rätt intressant lag med unga talanger. Vore faktiskt lite kul om de vann.

Satsar du själv på att spela i NHL en vacker dag, förresten?

Ja, Toews var ju latt den basta spelaren i OS om du fragar mig. Kane gar inte av for hackor heller. De kommer nog halla samma standard nasta sasong.

Haha, njaa, jag tror jag saknar fysiken for det^^ Jag tycker det ar kul att bara kunna spela dar det finns intresse for hockey. Sen om man inte nar hogsta nivan gor absolut inget for min del. Men dromma kan man ^^


   
SvaraCitera

Chryseus:

Vilka har du hallt pa innan?

Florida Panthers. [cry] Började hålla på dem 1996, då John Vanbiesbrouck stod i mål, men sedan dess har de bara varit en besvikelse. De kan fan inte ens ta sig till slutspel, så jag tröttnade till slut.

Chryseus:

Mjo fast utan Mike Cammalleri framat sa hade de inte varit i semifinal heller.

Nä, han har varit väldigt bra han med. Fast du måste erkänna att Montreal skulle ha blivit utklassade av både Washington och Pittsburgh ifall de hade en lite mer mänsklig målvakt.

Chryseus:

Men Halaks 132 raddningar pa 135 skott i sista 3 matcherna mot Caps var ju helt sinnessjukt! [crazy]

Ja, man kunde inte tro att det var sant. Ovechkin fick dessutom ett mål bortdömt i sista matchen. Så jävla synd att Alexander Semin aldrig fick göra mål heller, han sköt ju som en galning och hade många fina chanser som skulle ha gett utdelning under normala omständigheter.

Chryseus:

Kul med en som ocksa ar intresserad av NHL. Det har inte ens slagit min tanke att du skulle vara det faktiskt [y]

Har aldrig spelat hockey själv men har följt NHL sedan jag var 7 år gammal, typ.

Chryseus:

Haha, njaa, jag tror jag saknar fysiken for det^^ Jag tycker det ar kul att bara kunna spela dar det finns intresse for hockey. Sen om man inte nar hogsta nivan gor absolut inget for min del. Men dromma kan man ^^

Vilken liga spelar du i nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

San José (Du röstade på detta alternativ)

Har haft det på känn en lång tid nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Vilka tror ni vinner

tror boston


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

De kan fan inte ens ta sig till slutspel, så jag tröttnade till slut.

Man kan ju hoppas pa forandring nu nar Markstrom kommer dit! Det ar val Florida han ska till? [wink] I ar hade de verkligen en dalig sasong, tillsammans med Edmonton och Toronto. Toronto har ju verkligen fuckat upp sitt lag med massa forsaljningar och kop.

Proteus:

Fast du måste erkänna att Montreal skulle ha blivit utklassade av både Washington och Pittsburgh ifall de hade en lite mer mänsklig målvakt.

Absolut, det haller jag med om! Washington har ju snittat 4-5 mal per match i grundserien och har en sjuk offensiv. Det hade de aven i slutspelet men Halak var sjuk [crazy] Synd att de har stolpskottet Green dar bak bara. Han far ta pa sig sista forlusten mot Montreal efter den oerhort korkade utvisningen som ledde till 0-1.

Proteus:

Så jävla synd att Alexander Semin aldrig fick göra mål heller, han sköt ju som en galning och hade många fina chanser som skulle ha gett utdelning under normala omständigheter.

Tyckte nastan att han skot lite for mycket fran konstiga vinklar. Lite dumt nar han vet att Halak har ett flow, imo. Det sag ungefar ut som den matchen nar han jagade sitt 40e mal i slutet av grundserien ^^

Proteus:

Har aldrig spelat hockey själv men har följt NHL sedan jag var 7 år gammal, typ.

[y] Var det hockeykorten som satte igang intresset?

Proteus:

Vilken liga spelar du i nu?

Ingen just nu. Har inte spelat en enda match sedan varen 2009. Skada ledde till plugg i Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Chicago (Du röstade på detta alternativ)

mitt favoritlag o dom har ju Jonathan Teows [y].

men vet inte om dom kan ta sig ann san jose..

men hoppas på chicago iaf.

vad gör du i chigago chryseus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

mitt favoritlag o dom har ju Jonathan Teows [y].

Och Kane[bigsmile]

Akte hit igar. Halsar pa slakt, ska fixa med kommande studier och boende samt titta pa hockey[y]


   
SvaraCitera

Chryseus:

Man kan ju hoppas pa forandring nu nar Markstrom kommer dit! Det ar val Florida han ska till? [wink]

Det verkar så! Hade ingen aning, faktiskt. Har inte orkat hålla koll på Florida den här säsongen. En bra målvakt är ju något de verkligen behöver, så det kanske är dags att börja hoppas igen?

Chryseus:

Tyckte nastan att han skot lite for mycket fran konstiga vinklar. Lite dumt nar han vet att Halak har ett flow, imo. Det sag ungefar ut som den matchen nar han jagade sitt 40e mal i slutet av grundserien ^^

Jo, det är sant, men han är en bra skytt och något av skotten borde faktiskt ha gått in. Har för mig att han styrde pucken i stolpen vid något tillfälle i sista matchen också.

Chryseus:

Synd att de har stolpskottet Green dar bak bara. Han far ta pa sig sista forlusten mot Montreal efter den oerhort korkade utvisningen som ledde till 0-1.

Ja, riktigt onödigt att crosschecka någon så där i offensiv zon. Var ju dessutom hans fel att det blev 0-2 i tredje perioden.

Chryseus:

[y] Var det hockeykorten som satte igang intresset?

[love]

Fick spela på min pappas dator. Hockeykorten började jag samla på senare. [smile]

Chryseus:

Ingen just nu. Har inte spelat en enda match sedan varen 2009. Skada ledde till plugg i Stockholm.

Okej. Trist att du skadade dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Akte hit igar. Halsar pa slakt, ska fixa med kommande studier och boende samt titta pa hockey

åh fan va nice med släkt i usa! o fan va nice att få plugga i usa. vad o vart ska du plugga? chicago U lr?

ska också plugga i usa nån gång :).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Och Kane

the doctor :P. har du varit inne på chicagos hemsida och sett deras egna show? lite skoj är den

Proteus:

Fick spela på min pappas dator.

haha känneer igen musiken som spelas i spelet. hade NHL 97 och det va i princip samma låtar. 4 år senare likosm :p


   
SvaraCitera