Aviseringar
Rensa alla

veme denna Cissi Wallin? varför gråter hon så mkt?


Ämnesstartare

läste denna artikel nyss:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article16437568.ab

tyckte skämtet var lite småskoj sådär. tänkte ej att det skulle vara något hånande mot kvinnor (men går ju att vinkla det så OM MAN VILL, men inte min spontana tanke).

blev lite arg över Cissi. läste kommentarerna till artikeln (främst från tjejer) och såg inte en enda tjej som höll med Cissi. dock en som verkade luta lite åt hennes håll.

nåja, va tycker ni själva om l'article?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

noooo, två av alternativen är bara olika sidor av samma mynt 🙁 nåja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dum bild. Men orka reagera sådär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

synd att han har fel bild av kvinnor
men tkr inte det är hans fel
tycker inte hon är lättkränkt, men dom flesta är för vana vid att få mkt skit mot sig o säger inte emot för det skulle vara för svårt. och kanske tror det är något fel på dom för att dom inte passar med hur män ser på kvinnor o dfr inte vågar säga något o så är dom rädda för att typ bli mobbade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tkr inte om henne pga många skäl.
i denna fråga tkr jag båda är dumma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har man lite insikt och lite taktkänsla så vet man att i dagens samhälle så är just genus och könsroller ett väldigt poppis debattämne. Är man en offentlig person så kanske man ska tänka sig för om man inte vill ha kritik.
Grejen med artikeln är att främja att många av hans följare reagerat men att sedan styrka det med en annan offentlig persons åsikt och reaktion. Alltså var det hundratals andra personer som blev upprörda, inte bara cissi och det var inte hon som uppmärksammade detta från början. Men ja, det är väl lite utav Cissis jobb att kommentera på sånt här.


   
SvaraCitera
Åtta

En random slyngel till okändis lade upp ett dåligt skämt på Instagram. Mina spontana tankar är:
- Herregud, vem bryr sig?
- Har inte Cissi bättre saker för sig?
- Har Aftonbladet verkligen så lite saker att skriva om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt att se att det fortfarande händer saker i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emancipation ett dåligt skämt i taget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns vettigare saker att ägna sig åt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luther Blissett:

det finns vettigare saker att ägna sig åt

verkar inte som att någon lagt ner överdrivet mycket energi på detta dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

verkar inte som att någon lagt ner överdrivet mycket energi på detta dock.

jag läste bara rubriken, det är nog mindre energi än någon annan inblandad i alla fall [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Twitter är såvitt jag förstår ett sensationsmedium, så man adderar lite melodramatik för att göra sig hörd och stärka sin poäng. Att endast påpeka att något är "mindre bra" räcker inte långt, såvida man inte är Carl Bildt.


   
SvaraCitera
Zaun
 Zaun

Om hon nu tar illa upp så finns det ett par alternativ. 1. Sluta följa Anton på instagram. 2. Blockera Anton på instagram om han nu lägger upp så hemska bilder.
Ähh.. gnälla för gnällandets skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

En random slyngel till okändis lade upp ett dåligt skämt på Instagram. Mina spontana tankar är:- Herregud, vem bryr sig?- Har inte Cissi bättre saker för sig?- Har Aftonbladet verkligen så lite saker att skriva om?

+1


   
SvaraCitera