Aviseringar
Rensa alla

veme denna Cissi Wallin? varför gråter hon så mkt?


Ämnesstartare

Zaun:

1. Sluta följa Anton på instagram.

haha, det blev uppmärksammat innan kära Cissi kommenterade detta, så tvivlar på att hon följer honom. Aftonbladet råkade bara snappa upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjej kallade mig för hetero så jag satte på hennes pojkvän [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillade kommentaren "Varför måste man bevisa för någon att man inte är gay genom att använda kvinnor som ett objekt som man bangar på, är de så farligt att kallas gay?"

Är inte det enda beviset för att man är straight att man dras till kvinnor? Skulle jag inte kunna använda min diagnos för att styrka att jag har en sjukdom heller då eller? Vissa människor tänker verkligen inte långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

Skulle jag inte kunna använda min diagnos för att styrka att jag har en sjukdom heller då eller?

hur menar du?

Menar du att anton styrker att han är hetero genom att sätta på någons flickvän?

Eller plockar jag din poäng ur sammanhanget nu? hoppas det.


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

fetstickan:

nåja, va tycker ni själva om l'article?

"Genusvetare" är ett stort, skämt som måste lägga sig i och till och med i skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stör mig på att hundratals personer blev upprörda av Anton Ewalds "incident" men cissi får ta all kritik för hon har rött kort hår - "feminist".

världen.


   
SvaraCitera
sincan

Många verkar tycka att denna Cissi är vettig. Efter att ha läst detta är jag dock mycket skeptisk. Var dock redan skeptisk innan.

Czar:

"Genusvetare" är ett stort, skämt som måste lägga sig i och till och med i skämt.

+1

Vehnk:

Gillade kommentaren "Varför måste man bevisa för någon att man inte är gay genom att använda kvinnor som ett objekt som man bangar på, är de så farligt att kallas gay?"

Är inte det enda beviset för att man är straight att man dras till kvinnor? Skulle jag inte kunna använda min diagnos för att styrka att jag har en sjukdom heller då eller? Vissa människor tänker verkligen inte långt

Störde mig också på den kommentaren som snarare förstärker objektsbilden.

Åtta:

En random slyngel till okändis lade upp ett dåligt skämt på Instagram. Mina spontana tankar är:
- Herregud, vem bryr sig?
- Har inte Cissi bättre saker för sig?
- Har Aftonbladet verkligen så lite saker att skriva om?

+1

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fingerprints:

Stör mig på att hundratals personer blev upprörda av Anton Ewalds "incident" men cissi får ta all kritik för hon har rött kort hår - "feminist".

Hon är en offentlig talesperson för hela rörelsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Hon är en offentlig talesperson för hela rörelsen?

haha hela rörelsen, överdrivning.

Och därför förtjänar hon att få utstå näthat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handlar inte heller om att vara lättkränkt eller att någon tagit illa upp, det handlar om vad det symboliserar.

Tycker också det var ett oskyldigt skämt men det utstrålar inte en så bra bild och är rätt olämpligt när man är offentlig.
Sen kanske man ska ha i åtanke att anton är ynka 19 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grub:

Tjej kallade mig för hetero så jag satte på hennes pojkvän

Lät inte lika "ballt". [blush]

[sad][love]


   
SvaraCitera
sincan

Fingerprints:

haha hela rörelsen, överdrivning.

Och därför förtjänar hon att få utstå näthat?

Nej. Men att överanalysera och få allt till en genusdebatt kommer alltid möta motstånd.

Är allt negativt som skrivs om en persons uttalande hat?

Fingerprints:

Tycker också det var ett oskyldigt skämt men det utstrålar inte en så bra bild och är rätt olämpligt när man är offentlig.
Sen kanske man ska ha i åtanke att anton är ynka 19 år.

Ja, man kan alltid diskutera ett skämts lämplighet men att dra det till en extrem utvärdering av en hel persons moral är om något mer skrämmande.
Bara för att man är offentlig så har man inte skrivit på ett kontrakt om att man ska vara perfekt som människa, vissa verkar glömma detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

överanalysera

tycker inte att man överanalyserar av en liten tweet som består av max 140 tecken.

sincan:

Är allt negativt som skrivs om en persons uttalande hat?

Nej, menade inte kritiken, menade att det är oroande att många har så nära till hat, att be någon gå och dränka sig osv pga att man kritiserar deras idol - i det här fallet på twitter (töntsida). Hade någon kallat någon musiker jag lyssnar på tönt hade jag nog inte brytt mig så mycket.

(obs, såna kommentarer uppkom inte på aftonbladets sida utan på hennes twitter.)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sincan:

Bara för att man är offentlig så har man inte skrivit på ett kontrakt om att man ska vara perfekt som människa, vissa verkar glömma detta.

Nä, men att bli kallad "tönt" när man sagt något olämpligt är väl inte hela världen heller? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hur menar du?

Menar du att anton styrker att han är hetero genom att sätta på någons flickvän?

Eller plockar jag din poäng ur sammanhanget nu? hoppas det.

Anledning till hans halvkäcka formulering som "folk" blev upprörda över var bara en humoristisk inlägg. Inte att han skulle styrka sin heterosexualitet genom att sätta på en kritikers flickvän framför vilken kvinna som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

Anledning till hans halvkäcka formulering som "folk" blev upprörda över var bara en humoristisk inlägg. Inte att han skulle styrka sin heterosexualitet genom att sätta på en kritikers flickvän framför vilken kvinna som helst.

Undrade vad du menade med det du skrev. Förstår att snubben skämtade!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Nä, men att bli kallad "tönt" när man sagt något olämpligt är väl inte hela världen heller? [wink]

Men att få en artikel i en rikstäckande tidning av en självutropad genusperson är det.

edit; nu var det inte cissi som skrev artikeln såg jag, men ändå.


   
SvaraCitera