Aviseringar
Rensa alla

Vems efternamn ska ditt framtida barn få?


mens
 mens
Ämnesstartare

Tja. Nu säger vi att du ska skaffa barn.

OBS Bara så ni vet så är det efternamn man heter sist ens efternamn och det efternamn som kommer innan det ens andranamn.


   
Citera

mens: Kille: beror på vad partnern heter

men vill helst ta min mammas efternamn. Ja, vad hon hette innan hon gifte sig med farsan alltså. pga tkr det låter jättefint. Kanske byter till det ngn gång även fast jag inte skaffar ungar.

fattar inte hur mina päron inte kunde välja hennes när de gifte sig, usch


   
SvaraCitera
reben

asså om jag skaffar barn nu med han jag hade velat ha barn med isf så ska den ha bådas med mitt sist så de blir väl riktiga efternamnet. nu bestämmer jag det.


   
SvaraCitera

Det enda bra med mitt är att många heter så, vilket gör en svårare att hitta. Skulle partnerns efternamn vara snyggare hade i så fall barnen gärna fått ta hennes.


   
SvaraCitera

Bådas kanske, så slipper man tjafsa.
Haha, synd dock om namnen inte alls klingar med varandra. 
Skiter faktiskt i vad barnet får för efternamn. Jag skulle vara glad att få barn alls.


   
SvaraCitera

mens: Kille: bådas namn


   
SvaraCitera

Armagedon: Skiter faktiskt i vad barnet får för efternamn. Jag skulle vara glad att få barn alls.

vad skiter du mer i som rör barnen? :((


   
SvaraCitera

Vill helst inte föra mitt efternamn vidare, även om det är ovanligt och bara min släkt i Sverige + Finland som heter det. Finns en hel del historia med namnet.. om jag och min partner får ett barn vill jag att det får hans, det är unikt och ganska snyggt. Han vill dock att det skulle få båda våra efternamn, tycker att det är lite krångligare men absolut inte hela världen om det blir så!


   
SvaraCitera

S3ON:

vad skiter du mer i som rör barnen? :((

Ja, det var ju också en tolkning.


   
SvaraCitera

Hur blir det för er som väljer bådas namn, säg i efterkommande generation när era barn skall skaffa ungar och vill behålla båda sina efternamn, får ungarna 4st efternamn då? Och generationen där efter 8st? osv osv Ja, om en nu träffar någon med lika antal efternamn alltså. 

Men om vi antar att det blir så av ren typ happening, aaaa intressant

tänk om alla har typ 10-15 efternamn om 1000 år. (om jordborna har överlevt dessa år) usch vad konservativt 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

S3ON:
Hur blir det för er som väljer bådas namn, säg i efterkommande generation när era barn skall skaffa ungar och vill behålla båda sina efternamn, får ungarna 4st efternamn då? Och generationen där efter 8st? osv osv Ja, om en nu träffar någon med lika antal efternamn alltså. 

Men om vi antar att det blir så av ren typ happening, aaaa intressant

tänk om alla har typ 10-15 efternamn om 1000 år. (om jordborna har överlevt dessa år) usch vad konservativt 

jo man tvingar ju sin unge att välja då


   
SvaraCitera

mens: Kille: mitt efternamn

Jag är man och därför ska ungarna ta mitt efternamn. Så har det alltid varit.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

NiklasW:

Jag är man och därför ska ungarna ta mitt efternamn. Så har det alltid varit.

ja det är en dum tradition tycker jag


   
SvaraCitera

Spelar inte så stor roll för mig, fasr ser nog egentligen helst att barnet inte har mitt namn....


   
SvaraCitera

mens: Kille: bådas namn

Vi är gift och har samma efternamn, så...


   
SvaraCitera