Aviseringar
Rensa alla

Verbal ironi och sarcasm


Ämnesstartare

Nachac:
På svenska heter det sarkasm och rasism.

Jag har en tendens att stava fel, och använda uttryck från primärt engelska. Vilket givetvis är att våldföra sig på traditionell svenska. Hoppas de flesta överlever. Jag tror däremot att jag gör mig hyfsat förstådd, och jag tror dessutom att svenska kommer margninaliseras som språk med tanke på dagens utveckling. Och för mig är det helt okej, kanske får vi med några unika svenska begrepp i den universaliserade engelskan. Om vi har tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
asha lägger köttet i sarcasmen.

gillar inte ironiska komplimanger eftersom det devalverar värdet på genuina sådana och skapar dåligt klimat, men uppskattar sarkasm för att driva någonting absurt till överdrift.

Gillar inte heller ironiska komplimanger. Men artighet handlar inte om enbart komplimanger. Ibland kan artigheten som sådan vara mer sann än det man kanske tänker efteråt. Det är komplext. Men däremot om man vill komunicera något och sedan säger det motsatta, det tycker jag är problematiskt. En artig person vill trotts allt kommunicera artigheten. Och vi människor är alla förvirrade, och ambivalenta så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
gillar det jättemkt

Sluta med det, visar bara hur inbäddad du är i anti-rationalistiskt cyniskt tjafs. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
JÄTTEBRA tråd du har gjort. Jättebra.

Tack!


   
SvaraCitera
Kudhos

Fantastiskt:
Coldplays nya skiva är helt fantastisk.

Viva la Vida är nog världens bästa låt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Jag har en tendens att stava fel, och använda uttryck från primärt engelska. Vilket givetvis är att våldföra sig på traditionell svenska. Hoppas de flesta överlever. Jag tror däremot att jag gör mig hyfsat förstådd, och jag tror dessutom att svenska kommer margninaliseras som språk med tanke på dagens utveckling. Och för mig är det helt okej, kanske får vi med några unika svenska begrepp i den universaliserade engelskan. Om vi har tur.

där blev du ksenias fiende nr 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ont gillar och använder mig av. dock är det ju inget man vräker på med när man gör nya bekantskaper eller talar med folk man inte känner så bra då inte alla har förmågan att förstå/uppskatta det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

där blev du ksenias fiende nr 1

Rodnar får ta mycket stryk för att behålla min integriet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verkar vara sarkastisk tillräckligt ofta för att folk ska uppfatta mig sarkastiskt när jag inte är det, så mm det är väl en kul grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Rodnar får ta mycket stryk för att behålla min integriet

hårda bud


   
SvaraCitera