Aviseringar
Rensa alla

verifieringen är kanske det mest störande någonsin.


Ämnesstartare

Jag förstår faktiskt inte riktigt varför den finns. Själv har jag inte statisk ip och måste därför verifiera VARJE GÅNG jag loggar in.

Varför finns den? Jag har svårt att tro att ni har problem med spam-bots, och jag tror inte heller att användarnas egna bots (dom få som faktiskt är kapabla att skriva några) faktiskt ställer till med nåt problem.


   
Citera
Åtta

Jag har mobilt bredband, och får således en ny IP-adress varje gång jag ansluter. Det är enormt jävla irriterande.

Det mest efterblivna av allt är att CAPTCHAn suger så hårt att det ändå inte är något problem för botar att ta sig igenom. Jag vet med säkerhet att Mario har gjort en.

Om ni nu tycker att det är coolt att göra dynamiska bilder så kan ni väl få göra det, men håll det till registreringen. Att behöva göra det varje gång man loggar in är bara efterblivet.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag har mobilt bredband, och får således en ny IP-adress varje gång jag ansluter. Det är enormt jävla irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag vet med säkerhet att Mario har gjort en.

Bara därför testade jag med ocropus(terrasect). Det funkar bra. 😀 Det är en sån där sak som kan automatiseras fint och borde därför inte vara några problem att ha i en bot 😀 Bara därför kanske man skulle ta och slänga ihop en. Med wget, imagemagick och ocropus så har man typ tre rader kod för att ta sig förbi captchan.

Åtta:

Jag har mobilt bredband, och får således en ny IP-adress varje gång jag ansluter. Det är enormt jävla irriterande.

amen.


   
SvaraCitera

Det bästa är att enda gången CAPTCHAn aktiveras är just när du loggar in från nytt IP, vilket är just när den inte behövs.

Hade den istället kontrollerat att användarens IP inte ändrats vid varje access hade inte alla adminkonton kunnat kapas så enkelt som skedde senast. Detta klarar sig dessutom naturligtvis utan CAPTCHA; kapa bara sessionen när användarens IP ändras och låt honom/henne logga in igen.


   
SvaraCitera

Det är roligt att ni tar upp det här just nu för vi satt och kollade på detta hela gårdagen, och det är rätt som KID säger, dock ligger CAPTCHA-grejen kvar när man loggar in från ett nytt IP.

Vi försöker lösa det så fort som möjligt [y]


   
SvaraCitera

Skynda, skynda [party]


   
SvaraCitera

Erik Nahlén:

dock ligger CAPTCHA-grejen kvar när man loggar in från ett nytt IP.

Varför? Just CAPTCHA-grejen är verkligen ett typexempel på cargo cult programming - monkey see, monkey do.


   
SvaraCitera
Kaayi

Åtta:

Jag har mobilt bredband, och får således en ny IP-adress varje gång jag ansluter. Det är enormt jävla irriterande.

[tired]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera