Forumet - vertical labret

vertical labret

623 0 16
funderar på att göra en vertical labret, men jag vet ingenting om såna. så nån som har lite info, som hur lång tid det tar för den att läka och om det blir världens fulaste ärr på låppen om man tar bort den? eller om den helt enkelt bara är snyggare med en vanlig labret.
tack på förhand [smile]

VerticalLabret.jpg

Spana också in:

Jag har en vertical labret och jag tkr att det är skitschysst!
Läkning 4-8 veckor. Några synliga ärr efter en sådan är ovanlig. Man ska dock inte använda alsolsprit när man tvättar piercingen under läkningsprocessen då det kan göra att man får ett tydligare ärr. använd det medlet som dom rekomderar ist. Det som är bäst med en vertical är att den är ganska så ovanlig. Jag har många gånger fått komplimanger från andra med piercings och annat folk som är posetiva och säger att den är skitball och att den är ovanlig[smile]
Vertikala har en tendens att flytta på sig, vid tryck från överläppen. När jag tar ut min så syns det knappt att det är ett hål, MEN jag har sett bilder på folk som har haft vertikal och tagit och och fått ärr i läppen. En positiv grej är ju att den inte går emot tänderna. Och ja, det är snyggare än en vanlig labret [smile]
Yingyang psycho:

DO IT! Jag hånglar gärna upp dig efteråt.

tihi, snäll du är [smile]
Prisse:

men ja har å andra sidan ALLTID när det gäller grejer som du skaffar!

och vad det gäller dig cassi så har du ju haft rätt om vissa grejer också, så javenne. [crazy]

tack alla för seriösa svar, och mindre tack till såna som skriver fjortis, haha! [bigsmile]