Aviseringar
Rensa alla

Vet du den bästa serien, som ingen har sett?


Ämnesstartare

Hej, undrar om du vet någon bra serie som du tycker inte fått tillräckligt mycket uppmärksamhet. Jag vill inte att folk skriver breaking bad eller game of thrones. Alla vet vilka serier de är...

Det kan vara en komedi serie, animerat eller drama. Spelar ingen roll. Motivera gärna varför just den serien som du väljer är bra och om den spelas in just nu eller om den slutade, årtal osv.

Jag kan själv börja;

Freaks and geeks. Behövde avbrytas efter en säsong pga brist på tittare. den gick alltså 1999-2000. Det är en komedi-drama med skådespelare som James Franco, Jason Segel och Linda Cardellini. Även Seth Rogen dyker upp. Serien är otroligt bra, förvånansvärt bra manus. Den har en viss feeling. Man följer två olika grupper tonåringar som får handskas med livets tuffa utmaningar i u.s.a. när de går i High school . Den ena gruppen är klassade som freaks medan den andra som nördar.

Den har 9.0 på IMDB och de första avsnittet kan du se här.


   
Citera

   
SvaraCitera
Kudhos

Kenny starfighter


   
SvaraCitera

Finns många brittiska komediserier som hamnar lite i skymundan, typ The IT Crowd, Black Books, Spaced, Garth Merenghi's Darkplace osv. osv. Lite märkligt tycker jag, eftersom de är hysteriskt roliga, ofta på ett surrealistiskt och hyperironiskt sätt som du aldrig eller väldigt sällan stöter på i amerikanska komediserier.


   
SvaraCitera

Vet inte om Fargo har blivit mainstream än? Älskar i alla fall den.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Penny dreadful - skitbra skräckserie som är underskattad. Men också the 100 - svinspännande.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Banshee


   
SvaraCitera
Kudhos

FIREFLY


   
SvaraCitera

Wild Kids 2007.

Vintergatan 5a & 5b.

GladMycket glad


   
SvaraCitera

Kudhos:
FIREFLY

Summer Glau. Rodnar


   
SvaraCitera

parks and recreation


   
SvaraCitera
reben

rederiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leiz: Men också the 100 - svinspännande.

Har hört många som pratar om the 100. Jag har så många serier som står på vänt. Oftast slutar det bara med att jag ser en serie som jag redan sett. 


   
SvaraCitera

Spaced (från skaparna av Hot Fuzz och Shaun of the Dead)


   
SvaraCitera