Aviseringar
Rensa alla

Vet folk som är emot sexköp hur det är att vara vuxen oskuld?


Ämnesstartare

Folk som är mot själva principen av sexköp och inte bara för att det ofta är relaterat med människohandel, misshandel, kränkning osv.
Jag är en schysst kille som behandlar alla jag möter väl, är för jämställdhet, alla människors lika värde osv.
Jag är dock 27 år och har aldrig haft flickvän och aldrig haft sex. Detta är något som gör mig väldigt deprimerad. Jag får ångest av att jag inte ens vet hur det känns att röra vid en kvinna...
Förutom detta stora bekymmer så är mitt liv i princip helt ok. Jag har ett bra jobb, tjänar mer än medelsvensken, har egen bostad osv osv. Jag har accepterat att jag aldrig kommer få nån flickvän men det gör inte min depression och ångest nån nytta. Skulle vara villig att betala tiotusentals kronor för att testa det som de flesta människor får helt gratis. Jag skulle dock anses som ett monster i mångas ögon om jag gjorde det och jag skulle vara en brottsling enligt svensk lag... Jag blir dock mer och mer desperat och denna värld kommer nog snart att bli en skötsam skattebetalare färre. Kanske är jag ensam om dessa tankar och kanske skulle det inte hjälpa. Undrar dock ofta om de som har hand om sexköpsfrågor osv vet om att det finns människor som jag...


   
Citera
mens
 mens

men herregud. sluta tänk på dig själv och börja tänk på folk som tvingas sälja sex. sex är ingen rättighet för i helvete. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: börja tänk på folk som tvingas sälja sex

patetisk : Folk som är mot själva principen av sexköp och inte bara för att det ofta är relaterat med människohandel, misshandel, kränkning osv


   
SvaraCitera
mens
 mens

patetisk :

hur kan man bortse från det lol. att man har rätt till sex är dock något som många verkar har ha fått för sig.


   
SvaraCitera

åh gud ännu en 
"buhu jag är snäll å missförstådd vrf vill ingen ligga med mig. jag borde få köpa ngn nu"


   
SvaraCitera

och ja du är patetisk, men det är inte för att du är oskuld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leta upp en hora och fråga om du kan få köpa henne i en timme. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: hur kan man bortse från det lol. att man har rätt till sex är dock något som många verkar har ha fått för sig.

Nej man ska inte bortse från det. Jag vill inte köpa från nån som är tvingad till det. Det är en anledning till att jag aldrig heller gjort det.
Om det dock fans nån som var villig att sälja så skulle det kanske gå att ordna under bra förhållanden. Detta finns det dock många som är emot och det är de jag pratar om.
Ja jag vet att det inte är nån rättighet jag önskar bara att det var nåt jag kunde få lagligt helt enligt den andre partens villkor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: jag borde få köpa ngn nu

ja om den andre är 100 % med på det och det är helt frivilligt så fattar jag inte varför hela sexgrejen är så helig att den inte får säljas.


   
SvaraCitera
mens
 mens

det handlar ju om att man anser sig ha rättighet till en annan människas kropp att man är beredd att behandla den som en vara

patetisk :

ja om den andre är 100 % med på det och det är helt frivilligt så fattar jag inte varför hela sexgrejen är så helig att den inte får säljas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude: Leta upp en hora och fråga om du kan få köpa henne i en timme. Blink

Ja det kommer jag antagligen få göra.


   
SvaraCitera

Din självinsikt och tron om att du är oförmögen att ändra din attityd är patetisk! 
Luktar troll tråd nu asså! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

det handlar ju om att man anser sig ha rättighet till en annan människas kropp att man är beredd att behandla den som en vara

Blivande_japan:
och ja du är patetisk, men det är inte för att du är oskuld.

blablabla

ni får ta och vara emot även yrkena snickare, rörmokare, städare och IT-konsult - eller ännu hellre sluta tramsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: det handlar ju om att man anser sig ha rättighet till en annan människas kropp att man är beredd att behandla den som en vara

Om du menar rättighet i betydelsen tillstånd eller lov så ja.
I vilken annan vara som går att köpa används inte en människas kropp direkt eller indirekt? Argumentet att en annan människas kropp behandlas som en vara och att det därför inte är OK är väldigt motsägelsefull.


   
SvaraCitera
mens
 mens

patetisk :

Om du menar rättighet i betydelsen tillstånd eller lov så ja.
I vilken annan vara som går att köpa används inte en människas kropp direkt eller indirekt? Argumentet att en annan människas kropp behandlas som en vara och att det därför inte är OK är väldigt motsägelsefull.

Vi ser på sex på ett annat sätt än vi ser på t ex frisörkunskaper då det inte är samma sak. Jag har ingenting emot att kvinnor utan problem säljer sex, det jag ser ett problem med är att män som du som anser att det är okej att se någon annans kropp som en själlös handelsvara man kan köpa, och att det är synd om dig för att du blir "tvungen" att köpa någon.  Du lär ju knappast göra en utredning huruvida kvinnan du ska hyra är tvingad/far illa eller ej. Det är jättenice med sex och mänsklig närhet i alla former men det är ingen rättighet och detta bidrar till objektifieringen av kroppar, då främst kvinnokroppar, så jag är sjukt kluven här. 


   
SvaraCitera