Aviseringar
Rensa alla

Vet folk som är emot sexköp hur det är att vara vuxen oskuld?


Ämnesstartare

patetisk :

Ja det kommer jag antagligen få göra.

Haha det stod "Blink"... Mycket glad


   
SvaraCitera

Finns många länder i Europa där det är mer eller mindre lagligt, åk till något av dem vettja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: det handlar ju om att man anser sig ha rättighet till en annan människas kropp att man är beredd att behandla den som en vara

Fast den som anser sig ha rätten att bestämma över andras kroppar i det här fallet är väl ändå de politiker som beslutat att man som vuxen människa inte ska få ta beslutet att sälja sin egen kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Vi ser på sex på ett annat sätt än vi ser på t ex frisörkunskaper då det inte är samma sak.

Jag går till en massageterapeut för att jag vill att dennes kropp ska hjälpa mig att koppla av så är det helt lagligt?
Jag vill att en annan människa ska ta på min kropp för att hjälpa min depression och ångest så är det helt olagligt?

mens: Du lär ju knappast göra en utredning huruvida kvinnan du ska hyra är tvingad/far illa eller ej.

Jag ska göra mitt bästa när det gäller det iaf.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

patetisk :

Ja det kommer jag antagligen få göra.

Det finns väl en rad med sexsajter? Tänker mig dejtingsajter fast sex. De flesta må kosta. Obs. har ej testat själv och är inte intresserad av det. Men känner ett flertal som hittat sexparter på sådant sätt. 


   
SvaraCitera

varför blir feminister så butthurt när någon stackare skriver att han är ledsen för att han inte får ligga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan få ligg utan att köpa någon. Alla har någon som är villig att ligga med en. Sluta tänk på dig själv och tänk på de som tvingas till att sälja. Bara för att du är snälla osv så betyder det inte att andra personer är. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Niklas:

Fast den som anser sig ha rätten att bestämma över andras kroppar i det här fallet är väl ändå de politiker som beslutat att man som vuxen människa inte ska få ta beslutet att sälja sin egen kropp?

Ja absolut. Men det är ju å andra sidan en privilegierad åsikt. Jag kan känna att vill jag, som ickeutfattig ickemissbrukare och som person som ej blivit sexuellt utnyttjad etc, vilja be om pengar/tjänster efter att jag haft sex så ska väl ingen få säga någonting om det då det är min kropp, men å andra sidan så funkar ju inte den mesta sexhandeln på det viset - det är ngt folk utan resurser tar till för att de måste,  för folk som utnyttjar dessa människor att profitera på. Detta riskerar att normaliseras om sexköp anses okej. Att klippa någons hår är ej detsamma som att ge av sin sexualitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

Ja absolut. Men det är ju å andra sidan en privilegierad åsikt. Jag kan känna att vill jag, som ickeutfattig ickemissbrukare och som person som ej blivit sexuellt utnyttjad etc, vilja be om pengar/tjänster efter att jag haft sex så ska väl ingen få säga någonting om det då det är min kropp, men å andra sidan så funkar ju inte den mesta sexhandeln på det viset - det är ngt folk utan resurser tar till för att de måste,  för folk som utnyttjar dessa människor att profitera på. Detta riskerar att normaliseras om sexköp anses okej. Att klippa någons hår är ej detsamma som att ge av sin sexualitet.

Jag håller med dig till 100%. Tyckte bara att det blir lite konstigt att använda argument som bygger på att man inte ska bestämma över andras kroppar för att motivera förbud mot sexköp.


   
SvaraCitera

Betalar man för att få sex så är man inte tillräckligt socialt begåvad av sig  samt det är rätt patetiskt. Inget är gratis men det brukar inte kosta mer än ett par  trevliga middagar eller några timmar vid baren! Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Du kommer säkert också att få ligga när tiden är mogen. 
Bli medlem på Tinder, Badoo eller något. 
För övrigt, att vara vuxen och oskuld är i sig inte patetiskt. Det är däremot vad man gör av saken som avgör. 


   
SvaraCitera

mens: men herregud. sluta tänk på dig själv och börja tänk på folk som tvingas sälja sex. sex är ingen rättighet för i helvete.

Blivande_japan: åh gud ännu en 
"buhu jag är snäll å missförstådd vrf vill ingen ligga med mig. jag borde få köpa ngn nu"

Kan ni feminister sluta vara sådana hycklare och någon uppmärksamma kraven män har?
(för feminism är för jämställdhet, eller hur?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt resonemang suger, jag närmar mig 28 och befinner mig samma sits, men inte fan skulle jag köpa sex för den sakens skull, skulle känna mig själv väldigt mindre värd av en sådan sak, det finns förmodligen någon annan lösning, som att räta till min psykiska hälsa eller så och fungerar inte det så kan jag försöka igen i nästa inkarnation

mens: sex är ingen rättighet för i helvete.

Korrekt, det är bara förunnat de mest privilegierade människorna i samhället


   
SvaraCitera
mens
 mens

   
SvaraCitera
mens
 mens

Niklas:

Jag håller med dig till 100%. Tyckte bara att det blir lite konstigt att använda argument som bygger på att man inte ska bestämma över andras kroppar för att motivera förbud mot sexköp.

nja det är ju betalningen det är frågan om och ej vad man gör med sin kropp


   
SvaraCitera