Aviseringar
Rensa alla

Vet inte om jag kommer orka


Cobrak

skonaste:
Använd absolut våld om nödvändigt!

Vad skulle det vara bra för?


   
SvaraCitera

Cobrak:

Vad skulle det vara bra för?

Är du seriös? Bra för ts! Om jag inte ville bli behandlad som skit av någon måste jag själv göra något åt saken, jag hatar att behöva vara beroende av någon annan för att lösa mina egna problem. Och om jag vill ta saken i egna händer har jag två val: prata med den som skapar problemet, eller visa att jag inte är någon att leka med. 

Nu utgår jag alltså ifrån mig själv och ger därför råd utifrån hur jag skulle agera. 

meh


   
SvaraCitera

dumt. våld används bara om hon skulle använda det fysiskt mot dig.


   
SvaraCitera

019linnea:
dumt. våld används bara om hon skulle använda det fysiskt mot dig.

Exakt, vilket ts har beskrivit om du inte läste hennes/hans inlägg.


   
SvaraCitera

hon kan inte gå rätt upp och ner och slå ner någon? oerhört korkat

jag pratar om när det används i självförsvar i en nödsituation.

skonaste:

Exakt, vilket ts har beskrivit om du inte läste hennes/hans inlägg.


   
SvaraCitera

019linnea:
hon kan inte gå rätt upp och ner och slå ner någon? oerhört korkat

jag pratar om när det används i självförsvar i en nödsituation.

Ja det är oerhört korkat, skulle föreslå att hon går till skolan som normalt och ifall tjejen bara använder verbalt våld så skulle jag ignorera eller eventuellt prata henne. Om det är fysiskt våld så slå ner idioten. 

End of discussion.


   
SvaraCitera

skonaste:

Ja det är oerhört korkat, skulle föreslå att hon går till skolan som normalt och ifall tjejen bara använder verbalt våld så skulle jag ignorera eller eventuellt prata henne. Om det är fysiskt våld så slå ner idioten. 

End of discussion.

bra.


   
SvaraCitera

skonaste: End of discussion.

hah Galen


   
SvaraCitera

Cobrak:

Vad skulle det vara bra för?

Om ngn håller på att slå dig hade du la slagit tillbaka eller? ts har ju själv skrivit att denna tjejen har slagit henne många gånger innan och det finns ju risk för att hon gör det igen. 


   
SvaraCitera

S3ON:

hah Galen

För mig alltså...


   
SvaraCitera

skonaste:
End of discussion.

*drops mic*


   
SvaraCitera
Cobrak

Getrekt:

Om ngn håller på att slå dig hade du la slagit tillbaka eller? ts har ju själv skrivit att denna tjejen har slagit henne många gånger innan och det finns ju risk för att hon gör det igen. 

Jag hade använt mig av knepet som jag brukade på dagis. Ett grepp om näsan och sedan en smäll rakt på.

FÖ tror jag inte att våld tillbaka är lösningen, om det så inte skulle hända att hon blir rejält slagen eller andra metoder ej fungerar. Det känns mest som en impulsisk, sista utväg.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Inte mot sådana.

Mjo, man kan ju "vinna" både fysiskt och psykiskt mot sådana


   
SvaraCitera

OnT: Det finns en stor chans att det kommer bli bättre i gymnasiet, folk förändras. Om det trots allt fortsätter kan du ju testa snacka med både föräldrar och skola. Om du vågar, stå på dig för att visa att du inte kan bli behandlad hursomhelst, annars försök att bara ignorera henne. 


   
SvaraCitera

Finns det ingen möjlighet att byta klass, men ändå gå kvar på samma linje och gymnasium?
Du behöver väl inte gå i den klassen som hon ska gå i?


   
SvaraCitera