Aviseringar
Rensa alla

VET INTE -_- rädd


Ämnesstartare

aristoteles:

Håll dig till ämnet är du snäll.

det ska komma från dig, ska seriöst ta ett snack med admins, du är ingen bra moderator, spammar trådar för att sedan säga till folk att hålla sig till ämnet vid minsta lilla. lycka till in the real world


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

?

Ja?? Handlar inte tråden om din framtida utbildning eller är jag helt fel ute?

NEMO:

spammar trådar för att sedan säga till folk att hålla sig till ämnet vid minsta lilla.

Minsta lilla? Du går ju off topic i 50% av dina inlägg. Det är inte minsta lilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Du går ju off topic i 50% av dina inlägg.

nej det gör jag verkligen inte.

sikkos:

Ja?? Handlar inte tråden om din framtida utbildning eller är jag helt fel ute?

jo, så håll dig till ämnet =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

det ska komma från dig, ska seriöst ta ett snack med admins, du är ingen bra moderator, spammar trådar för att sedan säga till folk att hålla sig till ämnet vid minsta lilla. lycka till in the real world

Du bör fortfarande hålla dig till ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du bör fortfarande hålla dig till ämnet.

det gäller lika mkt dig. jag håller mig till ämnet. men som moderator kasnke det bästa vore att sluta gå OT genom att snacka om att man ska vara on topic? speciellt när du själv inte gör det XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

det gäller lika mkt dig. jag håller mig till ämnet. men som moderator kasnke det bästa vore att sluta gå OT genom att snacka om att man ska vara on topic? speciellt när du själv inte gör det XD

Ämnet flicka lilla, ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

här raderar vi mina inlägg, men dina OT inlägg raderas inte. och nej jag är inte flicka. håll dig till ämnet snygging [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Jag förstår inte din benägenhet till att citera fel text och gå off topic hela tiden.

Jag läste det andra du skrev också. tack. Men det var inte till särskilt stor hjälp, du kunde ju inte nämna ngn skola. Iom att du inte gjorde det i det inlägget så antog jag att du inte visste. Annars får du gärna berätta. Anledningen till att jag citerade det du skrev var ju för att jag inte höll med om det. Varför skriver du något jag inte citera kan man ju fråga sig. redan där går du ju OT enligt dina egna principer isåfall. Detta är ju bara töntigt.


   
SvaraCitera
Keeper

NEMO:

en dröm skulle vara att bli regissör, hur blir man det? kan man utbilda sig till det här i sverige ens?

Många går någon form av filmvetarlinjer/kurser om kultur innan de fortsätter att läsa något mediainriktat som t ex foto.

NEMO:

och vad går skolorna på egentligen? betyg? eller gör man någon form av intagningsprov? hur blir man det?

Många skolor går dels på tidigare högskolekurser (dvs. högskolekurser inom aktuellt ämne kan vara meriterande), gymnasiebetyg samt högskoleprov. För de högre utbildningsnivåerna krävs ofta att du gör någon form av intagningsprov/visar din förmåga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keeper:

Många går någon form av filmvetarlinjer/kurser om kultur innan de fortsätter att läsa något mediainriktat som t ex foto.

Var kan man gå sådana? Är det svårt att komma in? Skulle helst vilja plugga i USA. Är det svårt att komma in på sådana linjer där? [smile]

Keeper:

Många skolor går dels på tidigare högskolekurser (dvs. högskolekurser inom aktuellt ämne kan vara meriterande)

Men alltså bör man läsa på högskolan först då? Det är inte möjligt att söka till någon skola direkt efter gymnasiet? Och läsa någon filmvetarlinje?

Keeper:

För de högre utbildningsnivåerna krävs ofta att du gör någon form av intagningsprov/visar din förmåga.

Okej med det är alltså när man läst någon form av filmvetarlinje?


   
SvaraCitera
Keeper

NEMO:

Var kan man gå sådana? Är det svårt att komma in? Skulle helst vilja plugga i USA. Är det svårt att komma in på sådana linjer där? [smile]

Du kan gå dylika kurser i alla Sveriges universitetsstäder, eftersom det finns en uppsjö av olika kurser att välja på. Oftast rätt lätta att komma in på, men det beror på vad du har för ambitioner och betyg.
Har ingen koll på hur svårt det är att studera i USA.

NEMO:

Men alltså bör man läsa på högskolan först då? Det är inte möjligt att söka till någon skola direkt efter gymnasiet? Och läsa någon filmvetarlinje?

I Stockholm finns en filmvetarlinje på 1½ år som du kan söka direkt efter gymnasiet. För mer information får jag föreslå att du kollar www.studera.nu där du kan se mer i detalj vad som krävs för de olika kurserna/programmen.

NEMO:

Okej med det är alltså när man läst någon form av filmvetarlinje?

Vilken väg du väljer att ta för att bli regissör kan nog vara väldigt individuell. Jag tror ofta att det krävs intagningsprov för mer seriösa studieformer, men här har jag ganska dåliga kunskap så någon annan får gärna fylla på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keeper:

Du kan gå dylika kurser i alla Sveriges universitetsstäder, eftersom det finns en uppsjö av olika kurser att välja på. Oftast rätt lätta att komma in på, men det beror på vad du har för ambitioner och betyg.

Alltså skulle jag satsa på det skulle jag verkligen satsa. Börjar gymnasiet till hösten och kommer antagligen gå ut med väldigt bra betyg. Plugga till sig höga betyg är inga problem, kan alla göra.

Keeper:

Har ingen koll på hur svårt det är att studera i USA.

Okej

Keeper:

I Stockholm finns en filmvetarlinje på 1½ år som du kan söka direkt efter gymnasiet. För mer information får jag föreslå att du kollar www.studera.nu där du kan se mer i detalj vad som krävs för de olika kurserna/programmen.

Okej, tack! Men det borde ju finnas någon sådan i USA också. Skulle gärna vilja komma in på någon riktigt bra skola så man kan ta sig någonstans i yrket.

Keeper:

Vilken väg du väljer att ta för att bli regissör kan nog vara väldigt individuell. Jag tror ofta att det krävs intagningsprov för mer seriösa studieformer, men här har jag ganska dåliga kunskap så någon annan får gärna fylla på.

Jo det tror jag med. Men man ska alltså först gå någon filmvetarlinje för att sedan söka sig till en "riktig" utbildning? Är det typ så det ser ut? För direkt efter gymnasiet kan kan ju inte precis göra intagningsprov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera