Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra...


Ämnesstartare

Jag och en tjej gillar varandra men för typ 5-6 månader sedan berättade jag för min bästa kompis att jag gillade henne sedan en månad senare sa han att han också gillade henne och vi sa om någon av oss skulle bli tsm med henne skulle vi inte bli arg på varandra och nu 2 veckor efter jag berättad det för han har han varit dum och taskig mot mig och typ hatat mig, jag vet inte vad jag ska göra jag gillar henne men ger hellre upp henne och behåller min vänskap med han, men när jag berättade det blev han bara ännu argare, vad ska jag göra? [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

fattade typ inget av dedär men dissa kompisen han verkar lustig. + tjejer är mycket vettigare.


   
SvaraCitera

Om jag har fötsått det rätt så är du nu tillsammans med tjejen som både du och din bästa kompis är kära i?

Sådant är alltid svårt... det verkar ju som om kompisen redan är arg på dig på grund av situationen, sådant är svårt att ta bort. Prata med honom och säg att ni faktiskt kom överens för några månader tillbaka och att du inte vill förlora hans vänskap. Vill han inte ha något med dig att göra så är det hans förlust!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han går i min klass så det är inte kul att vara ovän med han :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hallå.. hon är en människa, ingen spade. har killen ens sagt till henne att han tycker om henne? finns ingen anledning att bli arg på dig för att någon tycker om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, snackade med han och han sa att han inte hade den bästa peridoden just nu...


   
SvaraCitera