Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra - Kär i en tjej


Ämnesstartare

Tjena gott folk!

Jag kan börja med att berätta att jag är kär i en tjej som är ett år yngre än mig. Jag har haft känslor för henne i ett tag nu men för någon vecka sen så drömde jag om henne(inga våta drömmar). När jag vaknade så förstärktes mina känslor ytterligare och nu har jag kommit fram till att jag vill känna henne bättre.

Saken är att jag känner henne rätt så bra men hon knappast mig. Så hur ska jag ta mig till väga? Ska jag visa lite mod och börja snacka med henne på MSN(även om vi nästan aldrig pratat med varandra förut) och INTE förklara mina känslor utan att jag beundrar henne för vissa saker etc... med andra ord så ger jag henne komplimanger.

En annan sak som jag måste tillägga är att hon är väldigt populär. Frågan som poppar upp i mitt huvud konstant är -varför skulle en så populär tjej som henne vilja ha mig?

Jag är rätt så populär men bara i klassen men hon är det runt hela skolan.

En sista sak som jag måste lägga till är att jag är rätt så blyg av mig. Min blyghet har för ett par år sedan förstört min relation med en annan underbar tjej.
När jag är blyg så är huvudet helt tomt, jag kan inte tänka, brist på samtalsämnen etc..

Så snälla ge mig konstruktiva råd på hur jag ska gå tillväga och lösa detta, jag vill verkligen lära känna henne, vara hennes kompis, och vara den som är henne kär.


   
Citera

Förstår.. Börja lugnt och fint, - förslagsvis inte msn (kan lätt bli fel vid konversationer där), utan ta istället kontakt eye to eye.


   
SvaraCitera

orkar inte läs amne min spontanta rekaiton är: don't do it


   
SvaraCitera

till att börja med tycker jag att du strunta i det där med vem som är populär och inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

örslagsvis inte msn (kan lätt bli fel vid konversationer där)

Men det är det ultimata sättet att lära känna henne tycker jag, särskilt om man är blyg. Det är inte så att jag kommer snacka känslor eller något där, men jag vill bara att hon ska veta vem jag är först.

Nordpolen:

till att börja med tycker jag att du strunta i det där med vem som är populär och inte

Men det är svårt. Hon känner många fler än jag, varför skulle hon falla för en blyg kille, som dessutom är lite rädd för att snacka med henne via msn.

Jag är rädd att jag gör bort mig.

Hon kommer tänka ''jaha vad vill han mig''

Hur tycker ni att jag ska börja prata med henne på msn(känner henne knappt.)


   
SvaraCitera

CIGSH:

Men det är svårt. Hon känner många fler än jag, varför skulle hon falla för en blyg kille, som dessutom är lite rädd för att snacka med henne via msn.

Jo fan, jag vet. det är inte lätt sånt där alltså. Kan du inte börja med att slänga iväg nån kommentar eller liknande på facebook då?
På msn kan du kanske fråga henne om något inom skolan, så ni sen kan börja snacka om vanliga grejer.. tusan, hatar sånt här! hemskt jobbigt och svårt [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hon tycker säkert det är fräckt att en äldre kille pratar med henne [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag hade tänkt att lägga till henne på facebook för att sedan ge några komplimanger om hennes talang(kan inte nämna den här annars blir det för detaljrikt).

Sen så fortsätter det hade jag tänkt mig, om hon visar ''intresse'', alltså om hon vill fortsätta prata så frågar jag henne om MSN och sen byggs det på med att man pratar mer öga mot öga.

Hur tycker ni att jag ska börja?

Ge gärna några förslag, som samtalsämnen osv 🙂

Tack återigen!


   
SvaraCitera

CIGSH:

Ska jag visa lite mod och börja snacka med henne på MSN

Ja.

CIGSH:

varför skulle en så populär tjej som henne vilja ha mig?

Varför inte?
Går ni på högstadiet?


   
SvaraCitera

CIGSH:

När jag vaknade så förstärktes mina känslor ytterligare och nu har jag kommit fram till att jag vill känna henne bättre.

http://www.c-r.se/forum/showthrea​d.php?t=2248


   
SvaraCitera

Bajwa:

http://www.c-r.se/forum/showthrea​d.php?t=2248

Hur kan man ta den där dåligt skrivna texten på allvar? [sad]
Om man bortser från alla grammatiska stavfel så skulle jag blivit irriterad om någon kom fram och gapflabbade att den hade aids eller petade hårt på mig och beordrade mig att köpa drinkar åt den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Går ni på högstadiet?

Ja det gör vi.

Jag går på sista året.

Fler förslag tack, alltid öppen.

Jag uppdaterar er om något händer 🙂


   
SvaraCitera

Alltså, jag tror ingen tjej skulle ta illa upp av att få komplimanger (i rätt dos) varken på facebook eller msn. Du kan ju alltid skriva till henne på msn o fråga nåt om hennes talang. Om det är basket hon är bra på tex kan du skriva: Tja! tänkte bara kolla med dej som är grym på basket vilket lag man borde spela i om man vill satsa? Har en kompis som vill börja men vet inte vart....
eller nåt sånt [crazy]


   
SvaraCitera

isola:

Hur kan man ta den där dåligt skrivna texten på allvar? [sad]

Berätta mer.

isola:

skulle jag blivit irriterad om någon kom fram och gapflabbade att den hade aids eller petade hårt på mig och beordrade mig att köpa drinkar åt den.

Det skulle jag också bli, men var i texten står det?


   
SvaraCitera

Bajwa:

Berätta mer.

Misshandeln av svenska språket, alla töntiga halvpåhittade ord etc. Men det kan man ju överse med. Det som jag tänkte mest på var hur utstuderat allt var och hur "påig" och högstadieaktig människan verkade. Skulle verkligen inte vilja träffa honom på krogen.
Sen hur alla killar verkade suga åt sig och vilja anamma det där beteendet.
Kunde skriva mer, men känns som budskapet gått fram. [crazy]

Bajwa:

var i texten står det?

"Heeeeeej, jag har aids!" (lek öppnare för att fucka upp ordentligt)
"Hej älskling, vad köper du för drink till mig nu?" (öppnade random tjej i baren, som köpte drink åt mig och jag fick hångla lite)
Peka på någon, sätta på "rape eyes" (ni som har sett mig göra dom vet vad jag pratar om, men SJUUUK ögonkontakt) och bara göra en "come here" med handen.
Poka någon hårt i bröstet/axeln(inte på tutten) och "smile like a retard"
"Heej, jag är grym, så du ska prata med mig"


   
SvaraCitera

isola:

Sen hur alla killar verkade suga åt sig och vilja anamma det där beteendet.

Nu börjar du ställa intressanta frågor: Varför suger alla killar åt sig och vill anamma det beteendet?

isola:

"Heeeeeej, jag har aids!" (lek öppnare för att fucka upp ordentligt)

Kan du föreställa dig någon här på UM eller någon av dina killkompisar säga något liknande?


   
SvaraCitera