Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra längre hjälp!


Ämnesstartare

Hej, det är så att jag har träffat en tjej som är jätte snäll o vacker och hon är sucidal också och jag sa att då kan vi ju ta livet av oss tillsammans och då sa hon visst och idag så orkar jag inte mer tappat lusten och allt försökt ta livet av mig inan , och nu har vi kommit fram till att vi ska träffas en dag och ta livet av oss tillsammans, och jag vill göra nånting så att allmänheten ska göra nånting åt barn och unga få behandling så fort man får reda på att dem mår dåligt. Jag orkar inte berätta om det men jag vill ta livet av mig så jävla gärna men ändå inte.  Jag är 60% att jag kommer göra självmord under året


   
Citera
PMR
 PMR

Du har fått ett PM.


   
SvaraCitera

Tänk på alla runt om dig som älskar dig, och skada absolut inte dig själv. Sök hjälp istället man. Ta hand om dig 


   
SvaraCitera

Gå till akutpsyk och säg att du planerar att begå självmord och att du behöver hjälp.


   
SvaraCitera

Berätta för nån i din omgivning hur du känner


   
SvaraCitera

(Som inte är suicidal)


   
SvaraCitera

Hej,

Jag hoppas att dina självmordstankar inte är allvarligt menade. Om de ändå är det, och du känner att du vill prata med någon, föreslår vi att du ringer Nationella Hjälplinjen på nummer 1144. De erbjuder psykologisk hjälp och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.

Du kan också skicka in en fråga till vår Stöd & Svar-panel, men då tar det lite längre tid att få svar. Det är också bra att höra av dig till din lokala ungdomsmottagning där du kan få komma i kontakt med en kurator. Behöver du akut hjälp, ring 112!

Låser tråden då vi inte har möjlighet att hålla koll på den just nu och inte vill riskera ogenomtänkta och opassande inlägg från andra medlemmar.

Det finns hjälp att få, depression går att behandla och självmordstankar förändrar sig över tid. Livet kan bli bättre! Hjärta 

/Mod


   
SvaraCitera