Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra med mamma


Ämnesstartare

Hej.

Jag har ett jätteproblem som jag inte kan sluta tänka på, jag blir påmind om det hela tiden.

Nu ska ni få läsa om en del av mitt uppväxt. När jag var liten tog mormor hand om mig istället för mamma, för mamma kunde inte för hon var så ung och pluggade hela tiden.

Sen blev mamma en cp bög hora. Vi började hata varandra och hon har förstört allt för mig många gånger, genom att tycka att jag är värdelös och önska att jag aldrig fötts. Men ändå har hon alltid haft en stor viktig plats i mitt liv. Det är svårt för mig att ändra på. Många gånger har hon betett sig som att jag ska vara hennes mamma istället för tvärtom. Jag klarar inte av det.

Iaf så nu nyss försökte jag göra fred med henne, jag berättade att hon förstör. Hon bryr sig bara om sitt jobb, pengar, att bygga saker, annat. Inte mig och inte min bror. Hon hatar mig, tycker att jag är äcklig, och att allt jag gör är fel. Vi kom överens om att båda försöka göra det bättre. Vet inte vad jag skulle göra, hon berättade inte det. Tror faktiskt inte att jag gjort nåt fel här. Hon sa att hon inte vill något hellre än att komma nära mig och min bror och att hon älskar oss. Hon har aldrig gjort något sånt förut.

Först gick det ok. Vi typ pratade om saker men varje gång jag tagit upp något som jag ser som ett problem i vår relation ignorerar hon bara det, svarar inte. Vi försökte komma på sätt att fixa. Jag har ansträngt mig cpmycket, och det känns som att hon inte gjort nåt. Hon föreslog att vi skulle åka på semester ihop, till ett ställe jag inte vill vara på pga anledningar. Men jag sa ja ändå, hon har mig i ett NÖT SKALS ASK.

Veckan innan vi skulle åka kände jag att jag klarar mig rätt bra utan henne, men det va ändå skönt att hon fanns. Men då började hon bete sig som för längesen igen, ignorera mig, o så ringde hon på fredagkvällen och låtsades att jag var mamman. Varför kan hon inte ringa till sin riktiga mamma istället? Jo för dom vill inte prata med varandra. Detta gjorde att jag bestämde mig för att jag vill inte åka med henne och inte orkar med henne. Nu har hon åkt själv ensam på semester utan att ens prata med mig. Det är som att hon inte bryr sig alls igen, eller så gjorde hon aldrig det.

Bajs. Vill inte ha ett barn som mamma. [mad]

Så, svara.


   
Citera
Ämnesstartare

skulle nog skita i henne, även om hon var min mamma [tard]
har du bra relation till din mormor nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

skulle nog skita i henne, även om hon var min mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

skulle nog skita i henne, även om hon var min mamma [tard]

Okej, jag funderar på det. Har klarat mig bra utan henne större delen av mitt liv och nu är jag ändå typ vuxen.

enhimmelskdrog:

har du bra relation till din mormor nu?

ja den är bra och viktig

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

helutuhle:

skulle nog skita i henne, även om hon var min mamma

Är det det bästa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Är det det bästa?

jag tror det. du får försöka inse att en bra relation mellan er två där du får den sortens behandling du faktiskt är värd nog är omöjlig och att du klarar dig bättre utan hennes svek.

eftersom du säger själv att du känner att du klarar dig utan hennes så tycker iaf jag det låter som en bra ide att skita i henne totalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

ja den är bra och viktig

det är ju jättebra att du har henne ialalfall då [smile]


   
SvaraCitera

Du behöver ju inte bryta kontakten med henne helt, men ta en paus. Låt henne få fundera lite över sitt beteende. Visa att det inte är acceptabelt på ett sätt där ni inte bråkar.

Glöm aldrig att man inte väljer sina föräldrar. Du har inga förpliktelser till dom. Jag har ingen kontakt alls med min pappa och har inte haft det på flera år, för vi fungerar verkligen inte tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja ni har så rätt

tack [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glömde

Helvete!!!!!!!!!! hatar henne!!!!!!!!! hon får inte va kvar i mitt liv [mad][mad][mad][mad][mad] *tar bort från facebok*


   
SvaraCitera

jag kan inte riktigt sätta mig in i situationen, eftersom mitt liv är väldigt långt ifrån ditt, men jag antar att om jag befunnit mig i den situationen hade jag undvikit min mamma och sett till att vara nära min mormor istället, och liksom haft henne som en "extramamma"

fast som sagt, jag har ingen aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

mamma

sell her on ebay![wink]

enni:

Vill inte ha ett barn som mamma. [mad]

för dom vettefan vad dom håller på med[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Sen blev mamma en cp bög hora.

skrattar

annars vet jag inte, känner lite likadant ibland men inte helt.

bra att du vägrade åka med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag kan inte riktigt sätta mig in i situationen, eftersom mitt liv är väldigt långt ifrån ditt, men jag antar att om jag befunnit mig i den situationen hade jag undvikit min mamma och sett till att vara nära min mormor istället, och liksom haft henne som en "extramamma"

Haha ja men jag kommer göra som du säger. Vill inte ha henne nära mig. Hon bara förstör.

Netherlick:

sell her on ebay![wink]

Hon är gratis. ^^

Brk g:

skrattar

Vad är roligt? [crazy]

Brk g:

bra att du vägrade åka med.

ye

spydde i hennes müsli, rev sönder en bok, suddade ut anteckningar, eldade upp hennes post o skrev ett elakt insiktsfullt meddelande som hämnd. det var kul. hoppas hon märker något av det, men om hon inte gör det är det ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Hon är gratis. ^^

hahahahahahah xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min fostermamma sa en gång till mig att man skulle utesluta alla som får en att må dåligt, tog ens energi och aldrig gav någonting tillbaka, oavsett släktband.
Har mått väldigt mycket bättre sen jag följde det rådet.
Men tycker ändå att ni ska försöka, ha med någon bra utomstående när ni pratar, någon som får hålla i det hela.


   
SvaraCitera