Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra..


Ämnesstartare

Hej pojkar och flickor!

Jag är 17 år och bor i Stockholm.

Jag pluggar till Elektriker (tredje året nu) på gymnasiet.

Har ett OK socialt liv.

MEN nu är det såhär att jag har tröttnat extremt på min utbildning, och vet inte alls vad jag ska göra i framtiden. Har snart ödslat bort 3 år på ett ämne jag inte ens vill hålla på med. Vem kommer vilja anställa mig som vad som helst när jag har Elektriker utbildning?

Folk runt mig (bor i ett rätt ''lyxigt'' område) är väldigt glada och har höga ambitioner, studerar till ekonomi/juridik och ska självklart gå på KTH osv. Vilket gör så att jag själv känner mig lite som en sophög i deras ögon.

Men sen har vi mig igen. Vet inte ens vad jag ska göra efter gymnasiet. Har inga planer alls. På nånting!

Vet inte vad jag ska göra efter gymnasiet..


   
Citera
Ämnesstartare

Södergrabben: Vem kommer vilja anställa mig som vad som helst när jag har Elektriker utbildning?

En del? Fast du kanske är kräsen?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Södergrabben: (tredje året nu)

har du inte sommarlov?Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

En del? Fast du kanske är kräsen?  

Nej, är inte värst kräsen av mig skulle jag säga.

S3ON:

har du inte sommarlov?Förvånad

Jo, självklart har jag det. Men skolan börjar snart så.. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Södergrabben: Nej, är inte värst kräsen av mig skulle jag säga.

Så kan du tänka dig ett arbete som lokalvårdare? Eller på ICA som manlig kassör?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Så kan du tänka dig ett arbete som lokalvårdare? Eller på ICA som manlig kassör?  

Mjo, det skulle jag kunna ta. Men inte hela tiden, t.ex när man skaffar familj så vill man kanske inte sitta på ICA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Södergrabben: när man skaffar familj så vill man kanske inte sitta på ICA.

Förstår precis! Man vill ju inte vara 20+ och ICA-looser hehehe


   
SvaraCitera

Södergrabben:
Hej pojkar och flickor!

Jag är 17 år och bor i Stockholm.

Jag pluggar till Elektriker (tredje året nu) på gymnasiet.

Har ett OK socialt liv.

MEN nu är det såhär att jag har tröttnat extremt på min utbildning, och vet inte alls vad jag ska göra i framtiden. Har snart ödslat bort 3 år på ett ämne jag inte ens vill hålla på med. Vem kommer vilja anställa mig som vad som helst när jag har Elektriker utbildning?

Folk runt mig (bor i ett rätt ''lyxigt'' område) är väldigt glada och har höga ambitioner, studerar till ekonomi/juridik och ska självklart gå på KTH osv. Vilket gör så att jag själv känner mig lite som en sophög i deras ögon.

Men sen har vi mig igen. Vet inte ens vad jag ska göra efter gymnasiet. Har inga planer alls. På nånting!

Vet inte vad jag ska göra efter gymnasiet..

Vem fan bryr sig om man studerar ekonomi juridik? De är tusentals som pluggar till det och hög konkurrens så alla får inte jobb men som elektriker kan man tjäna fett med cash och det är ett bra jobb så fortsätt din utbildning vetja men om du inte vill bli elektriker så är det ju ingen ide att hålla på med ett.

Man kan bo fint som elektriker också, iaf i dagens läge.

skryt med din utbildning och säg hur bra den är och hur mycket cash du får och vad folk behöver dig eftersom att de vet inte hur de ska dra sina ledningar själva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kika lite på utbildningar, måste ju inte vara KTH, kanske finns någon som intresserar dig.

Är i typ "samma sits" fast gick ur gymnasiet för två år sedan... Gör inget jag egentligen "tycker är kul" och har inte gjort det sedan jag gick ut (inte på gymnasiet heller för den delen), men håller på och försöker komma på vad fan som kan vara sköjj.

Känner att jag "har mer att ge" och vill därför läsa, och saknar skolmiljön osv. Det där med att alla pluggar på KTH eller Chalmers och fan va alla skolor heter bryr jag mig ej om, tycker det är skitlöjligt att "tävla" vem som gått på finast skola, som min släkt gör etc.. Det är det man får höra på släktträffar: "Aa Martin börjar ju på chalmers nu då, ååh är så stolt, det kommer nog bli något av honom en dag".

Håll käften fittjävel tänker jag, men förmedlar tanken lite mildare... Summan av kardemumman = har man ej gått ur Chalmers är man "ingenting" i släkten, förutom min familj då som inte är spec. högutbildade, "bara" vanlig högskola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har jobb och haft det större delen sedan studenten (bortsett från nov-jan/feb i år). Så är glad för det iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan satsa på skåderspeleri 🙂 


   
SvaraCitera