Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra..


Ämnesstartare

Hej pojkar och flickor!

Jag är 17 år och bor i Stockholm.

Jag pluggar till Elektriker (tredje året nu) på gymnasiet.

Har ett OK socialt liv.

MEN nu är det såhär att jag har tröttnat extremt på min utbildning, och vet inte alls vad jag ska göra i framtiden. Har snart ödslat bort 3 år på ett ämne jag inte ens vill hålla på med. Vem kommer vilja anställa mig som vad som helst när jag har Elektriker utbildning?

Folk runt mig (bor i ett rätt ''lyxigt'' område) är väldigt glada och har höga ambitioner, studerar till ekonomi/juridik och ska självklart gå på KTH osv. Vilket gör så att jag själv känner mig lite som en sophög i deras ögon.

Men sen har vi mig igen. Vet inte ens vad jag ska göra efter gymnasiet. Har inga planer alls. På nånting!

Vet inte vad jag ska göra efter gymnasiet..


   
Citera
Ämnesstartare

Södergrabben: Vem kommer vilja anställa mig som vad som helst när jag har Elektriker utbildning?

En del? Fast du kanske är kräsen?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Södergrabben: (tredje året nu)

har du inte sommarlov?Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

En del? Fast du kanske är kräsen?  

Nej, är inte värst kräsen av mig skulle jag säga.

S3ON:

har du inte sommarlov?Förvånad

Jo, självklart har jag det. Men skolan börjar snart så.. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Södergrabben: Nej, är inte värst kräsen av mig skulle jag säga.

Så kan du tänka dig ett arbete som lokalvårdare? Eller på ICA som manlig kassör?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Så kan du tänka dig ett arbete som lokalvårdare? Eller på ICA som manlig kassör?  

Mjo, det skulle jag kunna ta. Men inte hela tiden, t.ex när man skaffar familj så vill man kanske inte sitta på ICA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Södergrabben: när man skaffar familj så vill man kanske inte sitta på ICA.

Förstår precis! Man vill ju inte vara 20+ och ICA-looser hehehe


   
SvaraCitera

Södergrabben: