Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra?!


Ämnesstartare

Har ett ganska stor problem just nu och jag vet inte vad jag ska göra. Det bor en kille inte så långt ifrån mej och han och jag har väl börjat spendera lite tid tillsammans. Vi är väl inte ett par/tillsammans pojk/flickvän, men vi umgås på det sättet. Vi är alltid hemma hos han. Problemet är att han har väldigt dåligt rykte i området där vi bor. Han brukar dra omkring med ett gäng som har dåligt ryckte. Och ja, det finns goda anledningar till det ryktet. Dom stjäl cyklar, håller på med droger(hasch) inte just han men vissa i hans "gäng". Sen har nån i hans gäng knivhotat elever på en skola i området. (Vet det för att mamma är rektor på den skolan.)  Idag kom min mamma hem och pratade om det gänget, alla i området känner till dom. Och hon pratade såklart om hur otrevliga dom är. Så jag ska lite skämtsamt "vad skulle du göra om du fick reda på att jag var tillsammans med nån av dom?" Hon blev såklart orolig och även min brorsa som hörde. Hon blev väldigt upprörd, och sa saker som att jag skulle vara jätteförsiktig, hålla avstånd, passa mej och inte ha nått med nån av dom att och göra. Och sen pratade min storebror med mej efteråt när vi var ensamma, såg seriöst ut som han skulle börja böla för han verkade så orolig, då fick jag ännu sämre samvete. Men jag tycker ju så mycket om att vara med honom! Men att veta att han kanske inte är världens trevligaste mot alla. Vet att detta är ett beslut som borde tas själv, men jag behöver hjälp med hur jag ska tänka. Säg bara till om ni behöver mer info eller om nått är oklart. Tack för tips! 


   
Citera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle lyssna på din mamma. Slipp sådana typer så långt det bara går. 


   
SvaraCitera

Japp, dom är väldigt svåra att komma ifrån när du väl hamnat där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet hur det brukar sluta i sådana här situationer. Lämna honom så snabbt du kan. Tro mig, du vill inte ha något med dom att göra. Du kommer bara att dras in i skiten även om du tänker att du imte ska det. Lämna honom snabbt så dubinte utvecklas mer känslor för honom. Det finns bättre människor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kammen : jag tycker ju så mycket om att vara med honom! Men att veta att han kanske inte är världens trevligaste mot alla.

Vad tycker du om hans moraliska värderingar? Har ni liknande värderingar? Jag tycker att du kan fråga honom en del frågor innan du beslutar hur du ska göra. Du kan fråga honom varför han är i det där gänget när de håller på och begår brott och jävlas med folk. Undrar vad hans svar blir?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla svar! Frågade ut honom lite och han hade inga bra svar alls, han är bara med det gänget för att det är hans kompisar. Har fått reda på genom min mamma att han har knivhotat elever på skolan hon är rektor på. Vi har ju inget förhållande. Så jag har faktiskt sagt till han att jag vill sluta träffas och nu så gör vi inte det längre. Kände att han faktiskt inte är så trevlig, mot alla, och det kan lika gärna bli jag. Jag känner ju inte att jag litar på honom. Så därför kommer jag inte träffa honom mer. Han har också gjort massor med Brott har det kommit fram. Så tänkte att jag kunde meddela det. Plus att jag har känslor för en annan, som jag tror är mer seriösa. Han och jag var ju inte seriösa. Så det blir bäst såhär! Tack för all hjälp! 


   
SvaraCitera