Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska ta mig till?!!


Ämnesstartare

sooo, jag är i en situation jag inte har en aning om hur jag ska ta mig ur

I ungefär oktober förra året så började jag bry mig mer och mer om hur jag såg ut, vikt och hela smörjan.
Jag började gå ut och gå väldigt mycket mot vad jag gjorde innan och åt väldigt lite. Jag har inte haft mens sen ungefär oktober förra året och då är det ju förmodligen något som inte står helt rätt till. Vad kan det bero på? började jag för strikt? Just då åt jag ingenting som hade med kakor, glass, eller fika osv på veckodagarna och jag drack bara vatten och mjölk även på helgerna. Nu tycker jag att jag äter helt normalt då min dag brukar bestå av frukost, lunch, en frukt och sedan middag. Jag är larvigt noga med att inte småäta eller äta skit på vardagarna, för jag inte trivs med min kropp. För det första så har jag problem med att jag är sötsugen 24/7 och vet att man kanske ska unna sig åtminstone en liten glass på veckorna, men kan inte äta det utan att tänka på det sjukt länge eller få ångest. Vad ska jag göra för att inte vara så sjukt sugen? Förut åt jag strikt på veckorna, och åt extremt mycket på typ.. söndagskvällarna och så men så är det inte längre.

Och mitt andra problem är att jag fortfarande verkligen inte är nöjd med min kropp. jag äter nyttigt och rör mig relativt mycket och brukar träna nån eller några gånger i veckan, gör situps varje dag. Jag ser fortfarande lite småmullig ut.
Just nu är jag 160 och väger 40-41, det står att det är för lite men är det verkligen möjligt?

help! [n]


   
Citera

mnpieces:

problem med att jag är sötsugen 24/7

Du äter för dåligt med riktigt mat så du får lågt blodsocker och blir sötsugen. Ät bättre!

mnpieces:

Just nu är jag 160 och väger 40-41

Är du 160cm bör du väga 50-60kg, 40kg är läskigt smalt.

mnpieces:

verkligen inte är nöjd med min kropp

Det är en enda kropp du har, lär dig gilla den.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mnpieces:

Jag ser fortfarande lite småmullig ut.

Förmodligen inte. Jag får ofta höra att jag är för smal, folk i min omgivning är oroliga för mig och håller koll på vad jag äter, men själv anser jag att jag är normalviktig - lite mullig kanske. Vem har det objektivaste perspektivet på min kropp, jag eller min omgivning? Jag tror att du behöver lite självkänsla gullet. : >


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera