Aviseringar
Rensa alla

Vet inte var jag ska ta vägen..


Ämnesstartare

Hej! Jag har precis börjat sjuan och jag trivs inte i skolan... Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag vill bara sluta skolan och bara hålla på med musik för det är min dröm. Så fort jag tänker på skolan så blir jag typ deprimerad. Kan man börja någon slags hemmaskola? Jag kan ju inte hoppa av skolan i sjuan! Så vad ska jag göra? Jättetcksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Tänk på alla dom stackars barn som aldrig får chansen [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet [sad] men jag vet ändå inte vad jag ska göra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mobba tbx


   
SvaraCitera

josse92:

Jag vet [sad] men jag vet ändå inte vad jag ska göra!

Okej, varför vill du sluta skolan?
Är skolarbetet jobbigt eller är det kompisar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså det är inget med mobbning eller att det är jobbigt och kompisarna och allt.. Utan det är att jag har så mycket annat jag vill göra än att bara sitta i en skolbänk. Och jag har problem med att redovisa för klassen mm. så jag tycker det är allmänt jobbigt. Kan man börja hemmaskola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

problemet är att du är en privilegierad skitunge [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Res nullius:

problemet är att du är en privilegierad skitunge [tired]

[tired] fan håll käften, vet inte ett jävla skit så stäng din mun


   
SvaraCitera

josse92:

Utan det är att jag har så mycket annat jag vill göra än att bara sitta i en skolbänk

Man kan typ inte göra något utan att först sitta en massa år vid en skolbänk. Eller så kan du göra som jag gjorde, skolka ett helt år och endast då få en studiemotivation som var större än någon annans. Dock börjar den matta av nu..... får väl ta och skolka ett år till. [bigsmile]

josse92:

jag har problem med att redovisa för klassen

Fast det gör man inte alls ofta, några gånger per termin bara.

josse92:

hemmaskola

Finns inget som heter hemmaskola. Dock så kan du få hemskolning om din kommun anser att det finns legitima skäl för det, t.ex om du är psykiskt störd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta tag i problemet från grunden och jobba dig sedan upp så att du klarar av skolan. Det finns hjälp du kan få om du lider av t ex koncentrationssvårigheter. Ta kontakt med skolkuratorn!


   
SvaraCitera