Aviseringar
Rensa alla

Vet ni varför det finns så mycket sjukdomar?


Ämnesstartare

Det vet jag
Vill du inte veta vänligen vänd här..

Svar: För att vi får så mycket intryck på en dag hjärnan måste få vila från detta det gör den när vi sover... Men idag sover vi alldeles för lite en annan sak är ungdomar som kallar sig "nattmänniskor" de ljuger för på natten ska man sova.
Kroppen och immunförsvaret behöver dagsljus för att kunna bekämpa alla hemska sjukdomar som finns idag...

Jag säger sov på natten ut och jaga i skogen på dagen så finns inte depressioner och alla andra hemska sjukdomar i ditt liv. Peace out


   
Citera

Lajnowh:

Men idag sover vi alldeles för lite en annan sak är ungdomar som kallar sig "nattmänniskor" de ljuger för på natten ska man sova.

Fel. Läs på lite om det. Det finns människor som är genetiskt programmerade att vara nattmänniskor.

:

Individens dygnrytm är genetiskt och ärftligt betingad.

Forskning har visat att vår dygnsrytm styrs av de s. k. klockgenerna.

- B-människor har ett inre dygn på 25 – 27 timmar
medan däremot
- A-mäniskor har ett inre dygn på cirka 23 timmar.

:

Om en B-människa och en A-människa går och lägger sig samtidigt och sedan stiger upp samtidigt kommer de att uppleva morgonen annorlunda eftersom A-människans kroppstemperatur är högre än B-människans vid denna tidspunkt. B-människan har alltså stor anledning att känna sig håglös inför arbete då det biologiskt sett fortfarande är natt för B-människan.

:

Dessutom har en grupp forskare i Berlin kommit fram till att människor som är extrema A-människor har en avvikelse.

15 – 25% av befolkningen är B-människor. 10 – 15% är A-människor.

Resten av befolkningen är lätt A, lätt B eller mitt emellan.

[y]

Det har tydligen något att göra med att man skulle hålla vakt från rovdjur förr i tiden medan gruppen sov.


   
SvaraCitera
smisk

Mk.


   
SvaraCitera

För att folk fick för sig att de vill dö unikt, vilket slutade i mainstream död som t ex digerdöden och cancer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill berätta om en hemsk händelse i min barndom.. jag var bara oskyldig när detta hände. Ett år gammal och jag fick den hemskaste sjukdomen man kan ha när man är ett år eller yngre nämligen kikhosta.
Detta är anledningen till att jag mår som jag gör idag...
Fattar inte varför händer detta ett oskyldigt barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

För att folk fick för sig att de vill dö unikt, vilket slutade i mainstream död som t ex digerdöden och cancer

fel [crazy]


   
SvaraCitera

Lajnowh:

Fattar inte varför händer detta ett oskyldigt barn?

För att det som inte dödar härdar.

Lajnowh:

fel [crazy]

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan ha en pappa som leker doktor med en så blir man frisk också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

För att det som inte dödar härdar.

kan inte hålla med dig om det!

20Dollar:

man kan ha en pappa som leker doktor med en så blir man frisk också

crazy idé


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

crazy idé

vadå de e så de e


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20Dollar:

vadå de e så de e

a d e d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

a d e d

faTTAR INTE /wrist


   
SvaraCitera

Lajnowh:

kan inte hålla med dig om det!

Du bearbetar och härdas, uppnår en högre personligmognad och kan såvis hantera liknande situationer bättre. Alltså härdas du, du hade inte varit personen du var idag utan att ha upplevt det som hänt. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okey fatta nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du bearbetar och härdas, uppnår en högre personligmognad och kan såvis hantera liknande situationer bättre. Alltså härdas du, du hade inte varit personen du var idag utan att ha upplevt det som hänt. [party]

men vadfan jag blir sjuk pang bom ligger och spyr kan inte göra nåt bara spyr måste till sjukhuset få dropp mediciner som tar bort illamåendet intravenöst sen nåt antibiotika

får inte ut något av detta, mår precis lika dåligt andra och tredje gången jag ligger där i fan jävla sjukhussängen 🙁

så nu fick jag det sagt


   
SvaraCitera