Aviseringar
Rensa alla

vfr e det så lätt att få psykiska sjukdomar


Ämnesstartare

101 dalmatiner:

svårt att veta med nån man inte känner

Fast sa du inte lite tidigare att du känner mig lite?[crazy]

101 dalmatiner:

en del kan bli jättearga av en sån kommentar

Som jag har gjort klart en del gånger nu så tar jag aldrig åt mig av saker som skrivs på nätet, speciellt forum, även om det är positiva saker - såvida jag inte känner personen förstås. Och jag känner ju ingen på UM så jag är mot personer så som dom är mot mig. Det är jag iofs irl också men enkelt sagt så... är man tyken mot mig är jag tyken tillbaka o är man trevlig mot mig är jag trevlig tillbaka.

Har sedan länge lagt ner det där med att behandla andra som man själv vill bli behandlad när det gjordes uppenbart tydligt att det inte alls funkar så. Behandla andra som dom behandlar dig funkar mycket bättre - speciellt då det finns dom som fattar vinken och genast ändrar attityd till det trevligare.

Mina wall of texts är en indikering på att jag borde gå o lägga mig...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl inte konstigare än att folk blir fysiskt sjuka och skadade. Hur många som helst mår psykiskt dåligt, men de är ju inte psykiskt sjuka för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är isolation ifrån vänner och familjesituationer som skapar psykiska "skador" och trauman hos många (man har olika psyken).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för om man söker tillräckligt länge kommer man förr eller senare att hitta ett fel, och många gör detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

för om man söker tillräckligt länge kommer man förr eller senare att hitta ett fel, och många gör detta.

detta är inte skälet till att man får reella psykiska problem som man inte kan bli av med även om man inte har skäl till dem. jag väljer inte att känna ångest,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hatar den här tråden ta bort den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att typ allt räknas som en psykisk sjukdom idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

typ allt räknas som en psykisk sjukdom idag.

Huvudet på spiken.

[love]


   
SvaraCitera
kachin

101 dalmatiner:

jag hatar den här tråden

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för att typ allt räknas som en psykisk sjukdom idag.

snarare blir väl saker förklarade bättre genom en diagnos. t.ex. GD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

snarare blir väl saker förklarade bättre genom en diagnos. t.ex. GD.

vad betyder det? har googlat jättemycket men den enda diagnosen som det verkar allmänt vedertaget att förkorta så är "Gestational Diabetes"[sad] annars bara massa om gävle dagblad[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

vad betyder det? har googlat jättemycket men den enda diagnosen som det verkar allmänt vedertaget att förkorta så är "Gestational Diabetes"[sad] annars bara massa om gävle dagblad[sad]

haha! jag menade GAD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Varför?

nu kan andra läsa vad jag skrivit. jobbigt.


   
SvaraCitera
kachin

101 dalmatiner:

nu kan andra läsa vad jag skrivit. jobbigt.

ja, det är sånt som händer om man yttrar sig på ett forum... visst är det hemskt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

detta är inte skälet till att man får reella psykiska problem som man inte kan bli av med även om man inte har skäl till dem. jag väljer inte att känna ångest,

Well, jag kan inte tala för enskilda fall.


   
SvaraCitera