Aviseringar
Rensa alla

Vi gay killar blir diskriminerande - lämna blod


Ämnesstartare

Har alltid lämnat blod innan jag kom ut men efter jag kom ut får jag inte lämna blod. Tydligen så tror man att vi kan ha fler sjukdomar. Men landstinget ska fan veta att vi är inte dom enda som stoppar pitten i röven utan det gör straighta killar också fast i kvinnor. Och kan garantera att dom använder kondom mycket mindre en vad vi gay killar gör. Dessutom kan dom få lika fina sjukdomar precis som vi gay killar kan. Vad är detta för jävla Bull shit? Kan man anmäla landstinget eller något?! 


   
Citera

Anmäl till DO.


   
SvaraCitera

Om det ligger någon sanning i det du säger så är det helt sjukt!  


   
SvaraCitera

Dem gör helt rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi får lämna blod detta infördes 2013 men kriterierna är att vi inte får ha haft sex på ett år. this HTML class. Value is https://www.nordfron


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Som ovan säger, anmäl till DO. "Äntligen" (ursäkta ordvalet) en riktigt anledning till att anmäla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Om det ligger någon sanning i det du säger så är det helt sjukt!  

Vi får lämna blod om inte haft samlag på ett år. 


   
SvaraCitera

Kalleskaviar:

Vi får lämna blod om inte haft samlag på ett år. 

källa?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Är detta lokala bestämmelser? Oavsett, anmäl!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Intressant det där faktiskt. Man gör ju ändå tester på blodet och om det blir godkänt så bör ju det kunna användas också. Särskilt när blodcentralen säger att det är brist hela tiden. Samma som att sexköpare inte får lämna blod, mysko också.


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Intressant det där faktiskt. Man gör ju ändå tester på blodet och om det blir godkänt så bör ju det kunna användas också. Särskilt när blodcentralen säger att det är brist hela tiden. Samma som att sexköpare inte får lämna blod, mysko också.

Då är det ju deras fel om folk förblöder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Är detta lokala bestämmelser? Oavsett, anmäl!

Gäller för hela Sverige. Dom anser att homosexuella har större risk att sprida infektioner som hiv och aids. Men frågar du med så har även heterosexuella lika stor risk att sprida gonorré som syfilis m.m


   
SvaraCitera