Aviseringar
Rensa alla

Vi gay killar blir diskriminerande - lämna blod


Kalleskaviar: Dom anser att homosexuella har större risk att sprida infektioner som hiv och aids.

Viss statistik talar väl för detta, så det är ju ej någon tro direkt beslutet grundar sig på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Viss statistik talar väl för detta, så det är ju en någon tro direkt beslutet grundar sig på. 

Det grundar sig på flera konstiga saker som inte faller in att det är 2016. Sunt förnuft börjar användas mer och kondomer börjar användas mer. Fallen för hiv och aids faller också. Det finns lika stor risk för män som har sex män som män som har sex med en kvinna i réktum utan skydd att få någon slags könssjukdom. 


   
SvaraCitera

Kalleskaviar: Det finns lika stor risk för män som har sex män som män som har sex med en kvinna i réktum utan skydd att få någon slags könssjukdom.

I Sverige, är du säker? Såvitt jag vet bär fler män än kvinnor på könssjukdomar fortfarande. Svårt att säga vad det beror på, men så ser det ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

I Sverige, är du säker? Såvitt jag vet bär fler män än kvinnor på könssjukdomar fortfarande. Svårt att säga vad det beror på, men så ser det ut. 

Detta skriver RFSL och är inte kopplat på något sätt till homosexuella utan rent anmält. 

 Det är störst risk att bli smittad om man har analsex utan kondom. Ändtarmen är gjord för att ta upp ämnen och det är dessutom lätt att det blir små sprickor och sår när man blir påsatt.Den som sätter på kan också bli smittad via urinröret. Använder man kondom och mycket glidmedel minskar risken rejält." http://www.rfsl.se/halsa/?p=1427 Är helt säker. 

Det finns ingen vetenskap alls bakom att homosexuella skulle kunna smitta mer. Däremot så visar statistiken att homosexuella får könssjukdomar mer en vad heterosexuella män får det. Men där finns det ett enkelt svar, vi har bara ett hål medans heterosexuella har två hål att förhålla sig till. Men det är fortfarande lika stor chans att heterosexuella som homosexuella som har sex via analen med en kvinna eller en man kan få hiv eller aids om man inte använder skydd. 


   
SvaraCitera

Kalleskaviar: utan några större problem få  gonorré, klamydia, kondylom och trot eller ej hiv.

Vad menar du? Nej, detta kräver att kvinnan bär på smittan. :s 


   
SvaraCitera

Vänta va? Ä du seriös?


   
SvaraCitera
Exner

Ja, så är det.


   
SvaraCitera
myten

Några år gammal artikel så kan ju ha ändrats i statistiken. men annars så förstår jag ju varför landstiget har satt upp de regler de gjort.  http://www.gmhc.org/news-and-events/press-releases/gay-men-44-times-more-likely-to-get-hiv


   
SvaraCitera

Varför blir folk chokade? Detta är ju ingen nyhet direkt....


   
SvaraCitera

Jag tror det finns en förklaring till sjukhus- och vårdcentralers blodbanker vad beträffar blod från homosexuella.  Gråter
Iom att muslimerna har fått mer och mer inflytande i Norden och de skulle aldrig någonsin ta emot blodtransfusion från en homosexuell så är enligt mångas uppfattning idag att muslimerna har tryckt på för att förbjuda homosexuella att lämna blod.  Arg

Enligt Kvällsposten (Malmö)
Dansk Islamisk Råd: "Bögar är sjuka"
Talespersonen för Dansk Islamisk Råd, Mohamed al Maimouni, anser att homosexualitet ska betraktas som en sjukdom.

Nu har uttalandet mött stark kritik bland annat från politiskt håll.

– Detta uttalande understryker att det är förenat med stort tabu och sanktioner att var homosexuell i vissa etniska minoritetsgrupper, säger integrationsminister Manu Sareen (R) till Jyllands-Posten

Under torsdagen invigs Danmarks första stormoské på Nørrebro i Köpenhamn. Bakom bygget står Dansk Islamisk Råd och i en intervju med Jyllands-Posten väljer nu rådets talesperson, Mohamed al Maimouni, att dela med sig av sin syn på homosexualitet.

– Inom islam är homosexualitet något som är fel, förstås. Man betraktar det som en sjukdom [...] I Koranen är homosexualitet vad man kallar haram – förbjudet, säger han till tidningen.

Men uttalandet har mött stark kritik – inte minst från politiskt håll. Bland annat Danmarks integrationsminister, Manu Sareen, tycker att Mohamed al Maimounis uttalande är otroligt plumpt.

– Att homosexualitet skulle vara en sjukdom är ett fullständigt absurt påstående och jag tycker att det är tragiskt att en framträdande person inom islam säger något sådant, säger han till tidningen.
"Oacceptabelt"

Han menar snarare att uttalandet belyser en problematik där homosexualitet är ett stort tabu inom vissa etniska minoritetsgrupper.

Även Mette Reissmann som är Socialdemokraternes integrationsordförande är kritisk till uttalandet.

– Det är oacceptabelt och diskriminerande att man menar att homosexualitet skulle vara en sjukdom, säger hon till Jyllands-Posten.

Samtidigt pekar hon också på en problematik med att vissa danska präster inte vill viga homosexuella.

Källa: Kvällsposten

Detta får alla tacka den så älskvärda mångkukturen för! Tumme ned


   
SvaraCitera

Fun fact, om du byter juridiskt kön så får du lämna blod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myten:
Några år gammal artikel så kan ju ha ändrats i statistiken. men annars så förstår jag ju varför landstiget har satt upp de regler de gjort.  http://www.gmhc.org/news-and-events/press-releases/gay-men-44-times-more-likely-to-get-hiv

Men statistiken skjuter fortfarande mer i höjden. Om heterosexuella bara skulle ha analen att tillgå så är jag väldigt säker på att det också skulle visa samma statistik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

myten:
Några år gammal artikel så kan ju ha ändrats i statistiken. men annars så förstår jag ju varför landstiget har satt upp de regler de gjort.  http://www.gmhc.org/news-and-events/press-releases/gay-men-44-times-more-likely-to-get-hiv

Smittsamheten från man till kvinna förefaller något större än från kvinna till man vid vaginala samlag och likaså tycks smittsamheten vara något större från den aktiva till den passiva parten vid anala samlag.
  http://www.bms.se/hiv-smitta/  

 Hiv kan överföras genomSlidsamlagAnalsamlagMunsexSprutor som använts av någon med hivBröstmjölk vid amningBlod 

Är det bara jag som tycker det är oroväckande att alla heterosexuella tror att dom inte kan få hiv? 


   
SvaraCitera
time
 time

Scooby-Doo:
Jag tror det finns en förklaring till sjukhus- och vårdcentralers blodbanker vad beträffar blod från homosexuella.  Gråter
Iom att muslimerna har fått mer och mer inflytande i Norden och de skulle aldrig någonsin ta emot blodtransfusion från en homosexuell så är enligt mångas uppfattning idag att muslimerna har tryckt på för att förbjuda homosexuella att lämna blod.  Arg

Enligt Kvällsposten (Malmö)
Dansk Islamisk Råd: "Bögar är sjuka"
Talespersonen för Dansk Islamisk Råd, Mohamed al Maimouni, anser att homosexualitet ska betraktas som en sjukdom.

Nu har uttalandet mött stark kritik bland annat från politiskt håll.

– Detta uttalande understryker att det är förenat med stort tabu och sanktioner att var homosexuell i vissa etniska minoritetsgrupper, säger integrationsminister Manu Sareen (R) till Jyllands-Posten

Under torsdagen invigs Danmarks första stormoské på Nørrebro i Köpenhamn. Bakom bygget står Dansk Islamisk Råd och i en intervju med Jyllands-Posten väljer nu rådets talesperson, Mohamed al Maimouni, att dela med sig av sin syn på homosexualitet.

– Inom islam är homosexualitet något som är fel, förstås. Man betraktar det som en sjukdom [...] I Koranen är homosexualitet vad man kallar haram – förbjudet, säger han till tidningen.

Men uttalandet har mött stark kritik – inte minst från politiskt håll. Bland annat Danmarks integrationsminister, Manu Sareen, tycker att Mohamed al Maimounis uttalande är otroligt plumpt.

– Att homosexualitet skulle vara en sjukdom är ett fullständigt absurt påstående och jag tycker att det är tragiskt att en framträdande person inom islam säger något sådant, säger han till tidningen.
"Oacceptabelt"

Han menar snarare att uttalandet belyser en problematik där homosexualitet är ett stort tabu inom vissa etniska minoritetsgrupper.

Även Mette Reissmann som är Socialdemokraternes integrationsordförande är kritisk till uttalandet.

– Det är oacceptabelt och diskriminerande att man menar att homosexualitet skulle vara en sjukdom, säger hon till Jyllands-Posten.

Samtidigt pekar hon också på en problematik med att vissa danska präster inte vill viga homosexuella.

Källa: Kvällsposten

Detta får alla tacka den så älskvärda mångkukturen för! Tumme ned

Men snälla någon, sluta sprida osanning i hopp om att få sparka på muslimer. Att muslimskt inflytande gjort det värre stämmer inte någonstans: tvärtom har reglerna blivit allt mer accepterande sedan 2009 (före det fick homosexuella män inte ge blod alls). Fortsätter du ljuga för att få en chans att hata på människor baserat på deras religion kommer det att resultera i en låsning.


   
SvaraCitera
Exner

myten:
Några år gammal artikel så kan ju ha ändrats i statistiken. men annars så förstår jag ju varför landstiget har satt upp de regler de gjort.  http://www.gmhc.org/news-and-events/press-releases/gay-men-44-times-more-likely-to-get-hiv

Om detta stämmer, så är det inga konstigheter alls.


   
SvaraCitera