Aviseringar
Rensa alla

''Vi kan väl vara vänner?''


Ämnesstartare

Tjena.

Har en fundering kring ett mycket vanligt koncept som, vad jag antar, att flest tjejer använder.

Och det är givetvis scenariot där en kille är förälskad av en tjej, men där tjejen inte är intresserad och istället drar frasen ''vi kan väl vara vänner?''.

Varför använder ni detta?
Tror ni tjejer på allvar att det går att bilda en vänskap där den ene tvingas utstå obesvarad kärlek? [confused]

Så vad säger ni tjejer: Har ni använt denna fras och varför?

Och till killarna: Har ni blivit utsatta av detta och vad gjorde ni åt det?


   
Citera

Jag fick höra den efter ett drygt 2 år långt förhållande. Vi är inte vänner i dag.


   
SvaraCitera

tror ej jag blivit utsatt

har bara hört "hur det än blir så vill jag att vi åtminstone ska vara vänner" jo tjena[mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Så vad säger ni tjejer: Har ni använt denna fras och varför?

Jag sa faktikt så till min nuvarande pojkvän, efter att han sagt att han hade känslor för mig. Det var mest för att jag själv var osäker eftersom jag aldrig hade haft ett förhållande innan och inte riktigt visste om jag var kär eller inte. Ville inte ge honom några förhoppningar när jag själv inte visste vad jag ville. Men det slutade ju bra i slutändan iaf, kände mig dock väldigt taskig så han kände sig väldigt dissad efter att jag hade sagt så (har han berättat nu i efterhand)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Det var mest för att jag själv var osäker

Är inte det lite farligt att ta upp om låt säga att man inte känner något alls, vilket jag känner på mig är vanligare än att man inte bestämt sig.


   
SvaraCitera

Så sa mitt ex och han är kille [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Så sa mitt ex och han är kille

Ja det finns ju självklart variationer, men som jag ser det så är det överrepresenterat att tjejer använder den frasen.


   
SvaraCitera

sa så till ett ex
det andra vill jag aldrig se igen [smile][smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Är inte det lite farligt att ta upp om låt säga att man inte känner något alls, vilket jag känner på mig är vanligare än att man inte bestämt sig.

Tror också det är vanligare. Jo jag tror inte det är så lätt att vara kompis med någon som man har känslor för [shake] men det funkar säkert i vissa fall, men det känns som att det bara skulle vara plågsamt..


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ja det finns ju självklart variationer, men som jag ser det så är det överrepresenterat att tjejer använder den frasen.

Tror ej att det är det faktiskt :c


   
SvaraCitera

Har verken hört eller sagt, [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bättre än att vara vänner än ingenting alls? [confused]


   
SvaraCitera

Tror inte jag sa så, men jag tror vi är vänner. Öhm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Jo jag tror inte det är så lätt att vara kompis med någon som man har känslor för

Jo, sedan blir det inte att man måste ändra på sitt betéende mot den man är kär mot om man då går med på att vara ''kompisar''.

Ska man sluta vara lika öm, trevlig, undvika dom där blickarna och andra tydliga signaler som man lätt ger ifrån sig när man känner ett romantiskt intresse mot någon annan?

Personligen låter det som en vänskap som aldrig skulle funka på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

Bättre än att vara vänner än ingenting alls?

Mjae säg inte det.
Den frasen inbringar hopp och falska löften som kanske är bättre att ta ''en slägga i hjärtat än att behöva ta nålstick i flera år framöver''.

Sedan ska ju den som är förälskad behöva ta framtida pojk/flickvänner och tror inte det gör saken lättare.


   
SvaraCitera