Aviseringar
Rensa alla

VI KOMMER FRÅN DALARNA


Aaron:
Har bott i dalarna och lite varstans i Sverige kan säga dalarna är nog ett av dom sista platserna jag skulle rekommenderar andra bosätt sig på , inget kul alls skumma människor små by samhällen raggare ,byfånar , rasister . Semester jätte bra men bo ? 

Nej fy , finns så mkt bättre platser att bo på 🙂 

mycket sant om du syftar på de mindre orterna. dock är sånt där nästan sällsynt i typ falun (många studenter och bildade människor) även borlänge och ludvika är lite större. mora + malung är typ katastroph med rasism. 


   
SvaraCitera

Bell:

Det är faktiskt sant och skittråkigt Ledsen Men du är intearrow-10x10.png född där? 

Nej är jävligt glad för att inte va en infödd dalmas xd Mycket gladÄven om man är Svens och ser svensk ut , så regerar en del folk konstigt för man inte är uppvuxen där eller infödd. Har aldrig mött mer främlings fientliga människor än dom som bor på vissa platser i dalarna , hm beror kanske på lite inavel ? 😛  


   
SvaraCitera

tkr den där "stora" dalahästen är fin i vilken stad eller ort den nu ligger i.. Upplevde den som enorm när jag var lit1!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

kukoxo: mora + malung är typ katastroph med rasism.

Ja, det är sant, så jävla tråkigt Ledsen På det sättet känns många dalamänniskor väldigt inskränkta. Men som du säger, är väl lite bättre ställt i de större samhällena. Borlänge har ju väldigt hög invandring.. mina föräldrar är lärare i (bland annat) en liten skola på landet och där försöker de integrera många somaliska barn istället för att låta alla de invandrade barnen gå i samma skola. Tycker det är fint, de säger att de är så söta och engagerade i allt! 


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

S3ON: I dag, 20:14
tkr den där "stora" dalahästen är fin i vilken stad eller ort den nu ligger i.. Upplevde den som enorm när jag var lit1!

Avesta! Party Ja, den stannade vi alltid vid när vi skulle åka mot Sthlm!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

Aaron: Har aldrig mött mer främlings fientliga människor än dom som bor på vissa platser i dalarna , hm beror kanske på lite inavel ? 😛

Fyfan Ledsen Det är synd att deras åsikter hörs så mycket.. för det är ju långt ifrån alla som är sådana. Men jag vet vad du menar!


   
SvaraCitera
höna

Tänker bara peace and love


   
SvaraCitera
höna

Bara då jag frivilligt besökt platsen


   
SvaraCitera

Bell:

Fyfan Ledsen Det är synd att deras åsikter hörs så mycket.. för det är ju långt ifrån allaarrow-10x10.png som är sådana. Men jag vet vad du menar!

Yes men jag bodde där rätt länge som nog fick jag  mkt erfarenheter om vilken typ av människor som lever där uppe . Ofc fanns bra och dåliga 🙂 


   
SvaraCitera

NEeej. Det är så litet! Finns inga tillräckligt stora städer. Dessutom, raggarna :- (


   
SvaraCitera
penja

är född i huvudstaden, men har bott 12-13 år i Dalarna. Nu är jag dock tillbaka i storstan igen 

Ä


   
SvaraCitera

inte jag


   
SvaraCitera

äger både morakniv å dalahest


   
SvaraCitera

kukoxo:

mycket sant om du syftar på de mindre orterna. dock är sånt där nästan sällsynt i typ falun (många studenter och bildade människor) även borlänge och ludvika är lite större. mora + malung är typ katastroph med rasism. 

Kommer från ett av "katastrofställerna". Även om det finns en del skumma typer så är långt ifrån alla det.


   
SvaraCitera

Dalarna<3 hatkärlek är våran relation.


   
SvaraCitera