Aviseringar
Rensa alla

Vi måste eliminera Facebook...


Ämnesstartare

För det här är kategorin "Motgångar och Problem" och den där boken ÄR ett problem! Den mer eller mindre definierar allt vad problem innebär.

Den ska elimineras! Är ni med mig?!


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske. Lite. Känner att det borde ersättas med något bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Facebook skiter jag i det är fenomenet det framkallat jag stör mig mest på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fenomenet det framkallat

Har du lust att förklara vad det är du syftar på?


   
SvaraCitera
seasaw

våga vägra fejjan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Har du lust att förklara vad det är du syftar på?

Detta ständiga 'hej mitt liv är perfekt' kompletterat med bilder på allt från nattens blåmärke till någon jag vet inte vad odiskade tallrikar och skit. är bara trött påt och undrar vad folk egentligen gör med sin tid, eller snarare kunde gjort istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja
tagit bort min facebook


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Detta ständiga 'hej mitt liv är perfekt' kompletterat med bilder på allt från nattens blåmärke till någon jag vet inte vad odiskade tallrikar och skit. är bara trött påt och undrar vad folk egentligen gör med sin tid, eller snarare kunde gjort istället.

Förstår vad du menar. Tror dock det fenomenet är en funktion av att folk är dumma i huvudet snarare än att de har någonstans att uttrycka sin idioti. Facebook som koncept är ett asbra sätt att kommunicera med sina vänner och bekanta, men jag tycker det sköts rätt dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Kanske. Lite. Känner att det borde ersättas med något bättre.

För min del får den gärna ersättas med Lunarstorm.

OF 5:

Facebook skiter jag i det är fenomenet det framkallat jag stör mig mest på

Det är ju där problemet bottnar.

seasaw:

våga vägra fejjan

Väl talat!

den läskiga vampyren:

tagit bort min facebook

Det är bra, dock hjälper det inte anti-facebook-kampanjen.


   
SvaraCitera
seasaw

OF 5:

'hej mitt liv är perfekt'

som en enda stor jämförelsefest, och en försöker måla upp en perfekt bild av sitt liv så en ska känna sig bättre men så mår en skit pga osanning och alla andra mår också skit pga jämför sig och bla bla, finns inget slut [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Det är ju där problemet bottnar.

Fast jag kan tycka att konceptet är rätt bra faktiskt, att sedan majoriteten av alla människor är ganska, dumma i huvudet, det ju ett annat problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tar inte sidan på så stort allvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:

som en enda stor jämförelsefest, och en försöker måla upp en perfekt bild av sitt liv så en ska känna sig bättre men så mår en skit pga osanning och alla andra mår också skit pga jämför sig och bla bla, finns inget slut

Tänker mer på hur det förstör spänningen när man ska träffa en ny person osv. Facebook talar ju om allt för en även om det givetvis är upp till personerna men det underlättar ju knappast, det bara förstör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Fast jag kan tycka att konceptet är rätt bra faktiskt, att sedan majoriteten av alla människor är ganska, dumma i huvudet, det ju ett annat problem.

Ja men det är ju det som feedar skiten.

Schism:

tar inte sidan på så stort allvar

Men du är gärna med på att ta bort den?


   
SvaraCitera