Aviseringar
Rensa alla

Vi söker nya moderatorer!


Åtta
Ämnesstartare

Det har nu blivit dags för oss i moderatorkåren att ta in nya driftiga och duktiga medlemmar. Hur många vi kommer att ta in är oklart, men vi skulle ändå vilja höra från er för att se vilka som är intresserade av att ansluta sig till oss.

Som moderator kommer du att förväntas hålla god ton i forumet, hantera de anmälningar som inkommer, lösa konflikter på ett bra sätt, samt delta i diskussioner i moderatorforumet. Som ny moderator kommer du att tilldelas ett eller flera delforum att ansvara över. Det är en fördel om du har ett intresse av att själv delta i de diskussioner som tar plats i "dina" forum, och vi ser gärna att du själv bidrar med samlingstrådar och annat. Då moderatorskapet är en förtroendepost är det viktigt för oss att du är en pålitlig person som arbetar väl i grupp och på ett förtjänstfullt sätt kan representera moderatorkåren och i somligas ögon också Youmeet.

Viktiga kvalifikationer som moderator innefattar:
* Respektfullhet
* God kommunikationsförmåga
* Driftighet

Var god notera att du måste vara arton år eller äldre för att kunna ansöka om moderatorskap.

Om du tycker att du uppfyller dessa krav, och både kan och vill göra forumet bättre, så vill vi att du sänder en ansökan till ungdomar.ansokningar@gmail.com.

Din ansökan bör innehålla:
* Ditt användarnamn på forumet
* Kort beskrivning av dig
* Kort förklaring av varför du vill bli moderator
* Vilka delforum du skulle vilja ha ansvar över (t.ex. Skola och Jobb, Litteratur, Klotter). Även forumsektioner såsom Forum X eller Forum SEX går att ansöka om.

Vi kommer troligen att ta in nya moderatorer löpande, så oroa dig inte om någon annan blir tillsatt; du har fortfarande en chans att bli antagen.

Lycka till och tack för att du tar dig tid att göra forumet bättre!


   
Citera

Åtta:

Viktiga kvalifikationer som moderator innefattar:

Bedöms detta utifrån uppgifter i ansökningen eller utifrån ens historia på forumet?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Bedöms detta utifrån uppgifter i ansökningen eller utifrån ens historia på forumet?

Både och. Ansökningarna är bara något vi utgår från för att få reda på vilka som är intresserade och få lite information om personen som man kanske inte kan utläsa från forumet. Sedan diskuterar vi de ansökande sinsemellan, och då kommer definitivt ens historia på forumet att väga tungt. Med det sagt så betyder det inte att man är körd bara för att man råkade vara en otrevlig röv för 1½ år sedan, människor förändras ständigt - och det är vi fullt medvetna om.


   
SvaraCitera

Skickat!

Edit: går det förresten att få svar via PM på forumet? Skulle vara bekvämare.

Edit 2: Glömde förresten att skriva att jag främst söker för att kunna ragga i modforumet. Hoppas ni tar med det i beräkningen.


   
SvaraCitera
time
 time

Det skulle vara roligt att vara mod. Eller att överhuvudtaget ansöka. Men det känns som att jag i ett sådant läge inte skulle få utrymme eller känna mig bekväm med att vara lite oseriös/väldigt oseriös, något jag ändå håller kärt när det kommer till internet.

Men jag vet inte. Haha. Jag skulle kanske bli maktgalen [blush]


   
SvaraCitera

Hur gör ni med sådant som ej är forumdelar? Tex bloggar och så? Vet att det ej är tillåtet med thinspiration och liknande. Har dock sett det någon gång då och då...


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Rödingajävel:

går det förresten att få svar via på forumet?

Jadå. Om du blir antagen så kommer du att få ett PM.


   
SvaraCitera

Är man okvalificerad om man vill bli moderator pga makt och status?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Idoufe:

Hur gör ni med sådant som ej är forumdelar? Tex bloggar och så?

Det fungerar så att varje enskild moderator måste tilldelas rättigheter att moderera bloggar, användarsidor, och... Uh... Det är något mer. Hur som helst är det något som tilldelas manuellt. Känner man att man vill moderera bloggar så är det bara att säga till.


   
SvaraCitera

För guds skull, välj inga extremister. Varken från höger eller vänster som ni jobbat flitigt på.. [love]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Liebestraum:

Är man okvalificerad om man vill bli moderator pga makt och status?

Inte då. Se bara på mig! [wink]

Rödingajävel:

Åtta är inte världens seriösaste tråkmåns han heller

Nu försöker du bara smickra dig till en position.


   
SvaraCitera
time
 time

Rödingajävel:

Du skulle bli bra mod!

Så länge jag inte skulle ha någon som helst makt över politiska forum, kanske. [blush] Då skulle jag förmodligen ragea på alla bondrasister och bli tokig på riktigt. 🙁

Men tack [blush]


   
SvaraCitera

Åtta:

Det fungerar så att varje enskild moderator måste tilldelas rättigheter att moderera bloggar, användarsidor, och... Uh... Det är något mer. Hur som helst är det något som tilldelas manuellt. Känner man att man vill moderera bloggar så är det bara att säga till.

Ah, men intresset är ej särskilt stort eller?

Floppsen:

Då är man ganon

Han var ju en bra mod [no-no] Lite hård kanske, men han var konsekvent, vilket saknas ibland.

Dold text: Kan ej bli, lalalalala borde ej skriva här. sadface


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Idoufe:

men intresset är ej särskilt stort eller?

Nja, jag kan inte påstå att det är så många som uttryckt ett intresse för det. Det inkommer sällan anmälningar mot bloggar, så det är ingenting som märks så mycket.


   
SvaraCitera
time
 time

Blivande_japan:

läste "ragga" först!

O nejnej. [blush]
För övrigt: tror jag ansöker, bara för att. Blir jag inte antagen så är jag jag fullgott nöjd med min plats ändå. Men det skulle vara roligt!


   
SvaraCitera