Aviseringar
Rensa alla

vi som är beroende av nässpray


Ämnesstartare

hej, jag heter flickansvekmigikväll och jag är beroende av nässpray.

"hej flickansvekmigikväll."

ja, det är väl inte världens roligaste beroende. men det finns inte mycket annat som är så skönt som att trycka upp ett par duschar i snuten och känna hur nästäppan släpper..

testat sluta några gånger med hjälp av kortison. men börjar alltid igen när jag blir förkyld. nu har man hämtat ut lite kortison igen (nasonex), och jag funtar på att försöka kicka beroendet igen snart. min otrivin lockar dock mer just nu.

berätta om era bekymmer/glada historier av/om ert nässpray beroende!

Image

Image


   
Citera
Ämnesstartare

jag var. har gått ca 1 år nu och jag har dragit ned på det, känner att jag lutar mot att ta det ibland men försöker och lyckas ofta ganska bra med att inte ta det.

flickansvekmigikväll:

(nasonex)

är dåligt D: finns ett bättre mer mer kortison (och ngt annat kanske vet inte vad som gör skillnaden) som jag inte kan komma på namnet på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig använt nässpray. [smile]


   
SvaraCitera

Det hela började med min far, som var beroende i hela sitt liv, tills beroendet till slut tog hans liv 1986. Efter den sorgen så var det svårt att hålla fast vid något, att känna trygghet, att känna sig säker i själv. Det var då jag började med nässprayen.

Det hela började med den där tanken "Jag ska inte bli beroende, ska bara testa" men sanningen var ändå den att jag behövde något jag kunde hålla fast vid. Att glida runt utan trygghet är väldigt svårt och det hela blir som en dimma. Till slut blev jag beroende.

Har provat med allting men ingenting fungerar, för faktum är att jag fortfarande bär på sorgen efter min far. Det verkar aldrig försvinna ifrån mig och den där klumpen i magen finns alltid där. Någon som har några tips eller råd, måste verkligen försöka ta tag i detta nu, klarar inte mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

booooooooooooring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ville köpa nässpray. Men damen på apoteket sa att jag skulle bli beroende av det om jag planerade att ta det kontinuerligt. Så jag lät bli. Glad för det. Köpte saltlösning istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[blush]

nässpray.bmp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur kan du vara täppt i näsan om du tar nässpray [tard]


   
SvaraCitera

What!? Att nässpraya är ju bland det obehagligaste som finns. Själva sprayningen är hemsk men resultatet när man är förkyld är bättre iallafall.


   
SvaraCitera

Det värsta med nässpray är att man får så jävla ont i näsan av det ibland.

Jag får det iallafall...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det värsta med nässpray är att man drar in det så långt för att det inte ska rinna ut, och så lutar man huvudet bakåt, så den äckliga jävla sprayen rinner ner i halsen istället :@


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur kan du vara täppt i näsan om du tar nässpray [tard]

Slutar verka efter ett tag, då fräter den endast. Typ. Fick höra detta på vårdis igår. Men lyssnade ej så noga, ville bara få min cortisonspray och åka hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

är dåligt D: finns ett bättre mer mer kortison (och ngt annat kanske vet inte vad som gör skillnaden) som jag inte kan komma på namnet på

Beror på vad man ska ha det till, cortison ska man inte ta för mkt av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur kan du vara täppt i näsan om du tar nässpray [tard]

den ger motsatta effekten efter för långt bruk. först tar man nässpray för att få bort svullnaden (a.k.a inflammationen) av slemhinnan i näsan. när näsan vänjer sig vid nässpray så uppstår en svullnad om den inte får nässpray.

KingGurka:

det värsta med nässpray är att man drar in det så långt för att det inte ska rinna ut, och så lutar man huvudet bakåt, så den äckliga jävla sprayen rinner ner i halsen istället :@

noobie-mistake. nejmen skoja, vet det är jobbigt. men jag tar typ små doser oftare, och då är det mindre risk att drabbas..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var beroende av nässpray ett tag mellan 12 och 13 års ålder.
Det var jobbigt och störande så jag bestämde mig för att sluta ta det helt.
Tar nu enbart nässpray om jag är totaltäppt i båda näsborrarna.


   
SvaraCitera