Aviseringar
Rensa alla

vi som krymper kläder


Ja, nästa gång: läs tvättråden och gör som det står. Jag tvättar ALDRIG plagg som tex ska tvättas i 30 grader, i högre temperatur. Gör man det får man räkna med att plaggen krymper? men jag är däremot slarvig vad gäller att läsa om plagget tål att torktumlas, men jag har alltid gjort det på extratorr temperatur och de har aldrig krympt för mig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

satsade på kvalitén lite mer så blire billigt i längden

Tydligen inte!

Men om den är oversize kanske den nu är normal size och helt okej att använda ändå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Men om den är oversize kanske den nu är normal size och helt okej att använda ändå?

[love]

ja den är bara lite mindre, men jag ville ha den som oversize osv..

men ska försöka töja

framtidstron är död:

Tydligen inte!

men nu var jag 1 klump


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

därför ska man ej köpa tröjor för 500 kr!

nej, köp hellre tröjor som kostar mer [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

Ja, nästa gång: läs tvättråden och gör som det står. Jag tvättar ALDRIG plagg som tex ska tvättas i 30 grader, i högre temperatur. Gör man det får man räkna med att plaggen krymper?

men driver du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

de töjs väll lätt ut så fort du går i dem igen

de blir inte ens mindre. [sad]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

men driver du

nä... alltså, om du visste att det var 30 grader och ändå tvättade i 40 så får du ju skylla dig själv... annars: du var slarvig och gör som de flesta andra: tvättar i endast 40 och 60 grader för att du antar att vanliga kläder kan tvättas i 40.
Gav ju bara dig ett råd ang. om hur man tvättar korrekt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

nä... alltså, om du visste att det var 30 grader och ändå tvättade i 40 så får du ju skylla dig själv... annars: du var slarvig och gör som de flesta andra: tvättar i endast 40 och 60 grader för att du antar att vanliga kläder kan tvättas i 40.

fel på båda, försök igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men ska försöka töja

lycka till!

Sa ra:

Ja, nästa gång: läs tvättråden och gör som det står. Jag tvättar ALDRIG plagg som tex ska tvättas i 30 grader, i högre temperatur.

hahaha, duktiga tjejen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

aha.. alltså denna har klarat sig men har minskat lite i storleken jämfört min andra likadana törja i annan färg.. och så tappat passformen lite. du kanske inte tänker på sådant

Hehe [blush]. Kanske inte.
Fast har aldrig märkt av att något krympt. Det skulle jag upptäcka direkt eftersom jag avskyr att ha tighta kläder.
Men kläderna blir säkerligen slitnare och sladdrigare snabbare.
Är bara för lat. Tvättar svart och vitt tillsammans ibland. [blush]
Edit: Fast bara när jag är trött och endast tvättar mina egna kläder. Är ordentlig med andras.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

fel på båda, försök igen

Bryr mig inte. men det var inte jag som krympte mina kläder, så undrar vem som borde försöka igen...?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

hahaha, duktiga tjejen.

duktigare än er som inte är noggranna med kläder. kan iochförsig bero på ett bristande intresse...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

kan iochförsig bero på ett bristande intresse...

aaa, känner inte att tvättning är ett särskilt stort intresse i mitt liv. Ingen talang man kan utveckla särskilt långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

.
Är bara för lat. Tvättar svart och vitt tillsammans ibland. [blush]

haha [sad] alla på um har sådan skön inställning till tvättning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

Bryr mig inte. men det var inte jag som krympte mina kläder, så undrar vem som borde försöka igen...?

var det där en diss eller, fattar ingenting [crazy][crazy] hejdo


   
SvaraCitera