Aviseringar
Rensa alla

vi vill ha klotter tillbaka!!


Ämnesstartare

Klotter finns:  http://ungdomar.se/forum/klotter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: JAG VILL HA KATEGORIER TILLBAKA! Det skulle även bli mindre klotter om klotter kom tbx.

Då är jag med dig, saknar kategorierna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Gör en deppig tråd - tagga depp. Gör en tråd om sport - tagga sport.
Möjligheterna finns men de används inte. Precis som att typ 90% av alla trådar som gjordes innan hamnade i forumkategorin klotter, så hamnar de flesta trådarna idag utan en tagg.

Tänker inte tagga nåt alls. Var betydligt bättre och mer effektivt att välja sektion. Jag kan fortfarande inte hänga bland sektioner nu. Blir fortfarande att man måste bläddra och åter bläddra för att hitta nåt spännande och inte kollar jag efter "taggar." 

Hjärtlös: JA!!! Man kunde dölja sektioner då. Det var bra..

Precis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Det finns en tagg som heter "Klotter" med samma funktion som Klotter-kategorin, tagga era trådar med "Klotter" och se till så att tråden har någon form utav diskussionsunderlag och inte typ, "Hej, idag klippte jag min katts klor".

Det löser dock inte problemet med att den första sidan och ibland de två-tre följande vanligtvis till största del utgörs av klotter utan minsta tillstymmelse till det diskussionsunderlag du eftersöker. Om man hade en sektion för klotter och en för seriös diskussion hade detta inte varit ett problem. Det låter väl egentligen inte så dumt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra:

Det löser dock inte problemet med att den första sidan och ibland de två-tre följande vanligtvis till största del utgörs av klotter utan minsta tillstymmelse till det diskussionsunderlag du eftersöker. Om man hade en sektion för klotter och en för seriös diskussion hade detta inte varit ett problem. Det låter väl egentligen inte så dumt?

Nej, DET däremot är ett helt annat problem som jag personligen verkligen tycker bör ordnas. André har som mål att en dag kombinera några kategorier med tagg-systemet, vilket jag tror kommer bli exemplariskt. Detta kommer dock inte ske under den närmsta tiden så tills dess får vi försöka göra det bästa av det vi har så länge, eller hur ? Så använd taggarna för att göra det så enkelt för nya användare och er själva. Det är inte ett uruselt system om det används som det ska, men ja det kan bli bättre och det har vi alla här som gemensamt mål.

En annan sak som jag tror fortfarande står på Andrés milslånga fixlista -  sökfunktionen!


   
SvaraCitera