Aviseringar
Rensa alla

Vid vilken ålder ska man lära sina barn att röka?


Ämnesstartare

Hej. Jag undrar vid vilken ålder ni tycker det är lämpligast att lära sina barn att röka. Min dotter fyllde fyra för några månader sedan och jag har precis börjat lära henne. Är det för tidigt eller för sent? Min pojkvän tycker vi ska vänta tills hon är 7 och har börjat skolan.

Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Vette fan om detta är seriöst eller ej lol. Istället för att lära henne att röka så kan ni lära henne varför man inte skall röka Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sju verkar rimligt, vore synd om hon kommer efter i sitt kompisgäng, eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mor bjöd mig på min första cigarett när jag var 4 (sant) det kändes lite tidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yaysop: Vette fan om detta är seriöst eller ej lol. Istället för att lära henne att röka så kan ni lära henne varför man inte skall röka Tumme upp

Vi resonerar som så att ju tidigare hon lär sig desto lättare kommer hon att ha för att sluta sedan plus att det kanske avskräcker henne från att börja på egen hand senare.


   
SvaraCitera
mynona

Jag tänker inte börja röka bara för att lära mitt barn de...


   
SvaraCitera

CK7q5azUcAAfHyd.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas och tror att du är ett troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni vill bara skada henne, jävligt taskigt Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palikan:

Vi resonerar som så att ju tidigare hon lär sig desto lättare kommer hon att ha för att sluta sedan plus att det kanske avskräcker henne från att börja på egen hand senare.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta Tardig


   
SvaraCitera

Aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röka ved varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du menar att din dotter är FYRA och du har fortfarande inte lärt henne röka??? Vad är det för fel på dig människa! Köp henne en limpa och sätt igång direkt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:
Min mor bjöd mig på min första cigarett när jag var 4 (sant) det kändes lite tidigt

När tycker du det är rimligt då?

mynona:
Jag tänker inte börja röka bara för att lära mitt barn de...

Du behöver ju inte börja röka. Det räcker att du får ditt barn att göra det.

adaq:
Jag hoppas och tror att du är ett troll

Varför?

-No humanity-:
Aldrig.

Varför inte? Är det bättre att hon lär sig i tonåren och gillar det och blir fast?

SvenskWithAttitude:
Röka ved varje dag.

Nej, det är ju olagligt.

jessijess:
Du menar att din dotter är FYRA och du har fortfarande inte lärt henne röka??? Vad är det för fel på dig människa! Köp henne en limpa och sätt igång direkt!

Så du tycker det är för sent? Har ju precis börjat lära henne som sagt. Var två veckor sedan jag bjöd henne på sin första cigarett, men min pojkvän tyckte vi skulle ha väntat tills hon blev 7. Han gav dock med sig den här gången, men då måste jag ge med mig nästa gång vi är oense.

När tycker du man ska börja lära dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
Sju verkar rimligt, vore synd om hon kommer efter i sitt kompisgäng, eller så.

Ja, alltså, nu är det ju inte det som är mitt största huvudbry, men det är klart att hon inte ska känna sig utanför om vi inte har lärt henne än när hon är så pass gammal att hon börjar falla för grupptryck, även om vi naturligtvis hoppas att hon ska ha slutat till dess.


   
SvaraCitera