Aviseringar
Rensa alla

Vid vilken ålder ska man prata om sex med barn?


Ämnesstartare

 I skolan tror jag vi fick se en film på 2an eller 3an redan och det var väl inget speciellt. Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Lågstadiet brukar man väl börja. Dock är det ju på barns nivå, såklart. När ungar på förskolan frågat mig hur bebisar kommer in i magen har jag nog sagt att mamman tyckt om någon annan vuxen jättemycket och kramat på den så att det blev en bebis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte att man skall prata om att ha sex med barn alls, eller ha det, för den delen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi fick också se nå sånt i lågstadiet :d
Läraren sa nått med att om man ligger med en tjej utan skydd så har man legat med alla som legat med henne  😀 så de brukar ja tänka på ibland typ som en toalett 

Och att ett barn inte kan ha två biologiska pappor :'( 

o mkt frågor kring vad som händer med alla spermier som int når ägget 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Lågstadiet brukar man väl börja. Dock är det ju på barns nivå, såklart. När ungar på förskolan frågat mig hur bebisar kommer in i magen har jag nog sagt att mamman tyckt om någon annan vuxen jättemycket och kramat på den så att det blev en bebis.

när jag var 10 och hängde mycket med äldre snackade de mycket med varandra om sex med varandra. tror inte det har påverkat mig negativt på nåt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: Och att ett barn inte kan ha två biologiska pappor :'(

int två biologiska mammor heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
Vi fick också se nå sånt i lågstadiet :d
Läraren sa nått med att om man ligger med en tjej utan skydd så har man legat med alla som legat med henne  😀 så de brukar ja tänka på ibland typ som en toalett 

Och att ett barn inte kan ha två biologiska pappor :'( 

o mkt frågor kring vad som händer med alla spermier som int når ägget 🙁

menar ju mer själva sexakten mellan 2 människor än biologiska saker som äggceller och grejer lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

menar ju mer själva sexakten mellan 2 människor än biologiska saker som äggceller och grejer lol

va väl i en o samma film? 🙁 

isola:

int två biologiska mammor heller

tror ingen som frågade om de :d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

när jag var 10 och hängde mycket med äldre snackade de mycket med varandra om sex med varandra. tror inte det har påverkat mig negativt på nåt sätt

Jo sådant händer ju de flesta barn. Speciellt om man har äldre syskon. Men sålänge man får information på annat håll också och har någon vettig vuxen att prata med om något känns knasigt så brukar det nog inte vara någon fara. Minns att en tjej i min klass lekte att hon hade sex med en pinne och när jag undrade vad det var så sade hon ngt om att det är när killar stoppar snoppar i en. Jag tyckte mest att det lät konstigt och fattade inte varför någon skulle vilja göra så. Minns precis var vi var och att det stod en blå barack bakom henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken: va väl i en o samma film? 🙁

aha iofs kanske det

isola: Jag tyckte mest att det lät konstigt och fattade inte varför någon skulle vilja göra så.

lol ofta? känns som de flesta barnen hade koll på sånt redan i 6-års åldern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: lol ofta? känns som de flesta barnen hade koll på sånt redan i 6-års åldern

Anmäl

Citera

Vi var runt sju år. Tror att de flesta småungar skulle bli konfunderade av att få en sådan förklaring haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

4åriga barn börjar skymma sig för att ingen ska se och tycka att deras rumpa ser ful ut

rätt fel hur de blivit ibland :'( 


   
SvaraCitera
mynona

"Hur barn blir till" kan man tala om på ett oreflekterat vis tidigt. Men "varför människor har sex", dvs för njutnings/kärleks skull, är ju ett helt annat ämne. Det kanske man bör ta senare. Osäker på vilken ålder dock. Vi fick säkert sexualundervisning i skolan, men jag var aldrig mentalt närvarande på de lektionerna och visste allt innan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: men jag var aldrig mentalt närvarande på de lektionerna 

Shockerad


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Shockerad

Ja, jag tyckte bara det var pinsamt och kände avsmak, så jag satt och tänkte på annat med neutralt ansiktsutryck. så avskyvärt att behöva beröra sex i en miljö där jag hela tiden var rädd för att det skulle spridas ut rykten om mig. Nej, jag låtsades som ingenting och bläddrade nätt och jämt i boken framför mig och tänkte på blomkrukor. Inte för att något av det som lärdes var något märkvärdigt, det lilla jag mindes, så jag gick nog inte miste om så mycket. 


   
SvaraCitera