Aviseringar
Rensa alla

Vid vilken ålder ska man prata om sex med barn?


Ämnesstartare

mynona:

Ja, jag tyckte bara det var pinsamt och kände avsmak, så jag satt och tänkte på annat med neutralt ansiktsutryck. så avskyvärt att behöva beröra sex i en miljö där jag hela tiden var rädd för att det skulle spridas ut rykten om mig. Nej, jag låtsades som ingenting och bläddrade nätt och jämt i boken framför mig och tänkte på blomkrukor. Inte för att något av det som lärdes var något märkvärdigt, det lilla jag mindes, så jag gick nog inte miste om så mycket. 

fattade aldrig varför svenska ungar sa att sex var äckligt. jag tyckte alltid det var rätt spännande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

innan de blir sexuellt aktiva iaf, så innan årskurs 5 


   
SvaraCitera

Frågar barn mig hur barn blir till svarar jag så gott jag kan, på ett barnvänligt sätt. Men det känns helskumt och jättekonstigt att prata sex med barn, även om man inte går inte på detaljer. Det blir något med att när en kvinna och en man tycker om varandra väldigt mycket och kramats med varandra kan det bli barn.
Ungefär så som isola sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:  svenska ungar sa att sex var äckligt.

dude 


   
SvaraCitera

Så fort de är gamla att fråga. 

Digga proggiga barnböcker:

perida%2B11.jpg

perida%2B2.jpg

perida%2B3.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon: på ett barnvänligt sätt.

 när mamma björn och pappa bkörn tkr om varandra väldigt väldigt mycket..... lr hurdå?

pedobear-maskeraddrakt-2_203691194.jpg


   
SvaraCitera

S3ON: när mamma björn och pappa bkörn tkr om varandra väldigt väldigt mycket..... lr hurdå?

Aaah, typ.


   
SvaraCitera
reben

vi hade temavecka om hur barn blev till när jag va fem på dagis


   
SvaraCitera
reben

jag blev typ normal så det är väl en bra ålder


   
SvaraCitera

reben:
vi hade temavecka om hur barn blev till när jag va fem på dagis

Jag tror att det ändrats lite dom senaste 20 åren.
Eller så har man det fortfarande på vissa förskolor. Vad vet jag. Men idag är det ju så mycket som är tabubelagt och många känsliga ämnen.
Och som personal, jag drar mig verkligen för att prata om sånt med barn. Det blir väldigt trevande och noga genomtänkta svar.


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

fattade aldrig varför svenska ungar sa att sex var äckligt. jag tyckte alltid det var rätt spännande

Man är ju i en spänd situation i skolmiljön. Ett enda elakt rykte så är hela livet förstört. Var skräckslagen för det under hela grundskolan så sade aldrig ett enda ord om sex. Tyckte dock aldrig att sex var det minsta äckligt. Talade fritt om det på fritiden, men låtsades okunnig i skolan. Min avsmak gällde inte sex som sådant, utan om att behöva beröra det i en sådan känslig riskabel miljö


   
SvaraCitera

när som helst bara det är på barnets nivå


   
SvaraCitera
reben

Armagedon:

Jag tror att det ändrats lite dom senaste 20 åren.
Eller så har man det fortfarande på vissa förskolor. Vad vet jag. Men idag är det ju så mycket som är tabubelagt och många känsliga ämnen.
Och som personal, jag drar mig verkligen för att prata om sånt med barn. Det blir väldigt trevande och noga genomtänkta svar.

var jätteliten montessoriförskola o så. kanske va dfr, all personal hade mkt kontakt med föräldrarna och få barn per förskollärare ah osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När ungdjäveln frågar/när det är relevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från födsel och framåt. Sex är inget konstigt och borde inte behandlas som det.  Det behöver inte diskuteras på ett sexuellt sätt, utan rent sakligt. Då tror jag inte det ska vara några problem. 


   
SvaraCitera