Aviseringar
Rensa alla

VIDEO: Arg blatte pratar om Sveriges invandring


Ämnesstartare

Här har vi en video där en person som invandrat från Bosnien talar om Sveriges invandringspolitik. Han berättar vad rasism är idag, vad skillnaden är på "blattar" och invandrare, hur många "blattar" beter sig, hans historia om hur han kom till Sverige, utvisningar, varför SD har gått framåt, PK-politiker, vänstermedia och varför det är viktigt att ifråga sätta vad rasism är.

Så vad tycker ni om videon? Har han rätt i det han säger?


   
Citera
Correh

Kommer att komma fler sådana videor i framtiden. 
Ska bli kul att se vad PK-eliten här på UM säger.
Låt mig gissa, rasist?


   
SvaraCitera

Såg videon tidigare idag och han har väldigt mycket rätt. Sedan känns det dock väldigt onödigt att han använder sig av nedsättande ord gentemot invandrare som inte beter sig, som "apa" "neger" "blatte" och så vidare. Detta stör hans annars väldigt kloka budskap. 


   
SvaraCitera

Correh: PK-eliten här på UM

Cool


   
SvaraCitera

Knekten:
Såg videon tidigare idag och han har väldigt mycket rätt. Sedan känns det dock väldigt onödigt att han använder sig av nedsättande ord gentemot invandrare som inte beter sig, som "apa" "neger" "blatte" och så vidare. Detta stör hans annars väldigt kloka budskap. 

Sammanfatta det bra budskapet så vi andra slipper se videon. 🙂


   
SvaraCitera

Moderaten: Sammanfatta det bra budskapet så vi andra slipper se videon. 🙂


   
SvaraCitera
Correh

Moderaten:

Sammanfatta det bra budskapet så vi andra slipper se videon. 🙂

En lack invandrare som tycker att vi tar in för mycket invandrare.


   
SvaraCitera

okej, hypokritiker eller vad menar ni.. Vad spelar det för roll var han är ifrån?


   
SvaraCitera

"En Arg Blatte"


   
SvaraCitera

Tickstart:
okej, hypokritiker eller vad menar ni.. Vad spelar det för roll var han är ifrån?

Enligt han själv spelar det roll för svenska "PK-politiker" och "PK-media" då han anser att invandrare behandlas mycket bättre än människor som är födda i Sverige, hur illa invandrarna än beter sig.

Moderaten:

Sammanfatta det bra budskapet så vi andra slipper se videon. 🙂

Han anser att invandringen måste minskas, att allt för många invandrare beter sig dåligt och att dessa "dåliga" invandrare tar platsen från de invandrare som förtjänar den bättre. Att Sverige är ett land med bra värderingar som inte har obegränsat med resurser. Han säger att han själv är tacksam för att Sverige hjälpt honom och hans familj och att invandrare är för otacksamma, samtidigt som andra svenskar accepterar det. Att svenska politiker inte vågar prata om problemet, att det är fel att media kallar alla som kritiserar invandringen för rasister och att allt detta är anledningen till att ett främlingsfientligt parti som SD kan växa. 


   
SvaraCitera

jävla töntigt sett han hade, hans budskap verkar vara "folk borde vara snälla o ha allmänt hyfs" Det var ju jävligt revulotionerande. o han verkar tycka att det är lika okej att sparka upp som ned. meh


   
SvaraCitera

Tyvärr har han rätt i mycket av det han säger. Men att använda ord som neger, blatte osv gör att det sjunker en hel del. Annars håller jag med.
Jag har själv rasiststämpel på um, utan att vara det. Varför? Jag har sagt mig älska Sverige. Landets natur och allt vad det har att erbjuda.


   
SvaraCitera

Knekten: Enligt han själv spelar det roll för svenska "PK-politiker" och "PK-media" då han anser att invandrare behandlas mycket bättre än människor som är födda i Sverige, hur illa invandrarna än beter sig.

tja, vet inte hur mycket det stämmer men.. Svenskarna tar ju ibland saker i försvar av konstiga anledningar.. "Positiv" rasism är fortfarande rasism liksom. Jag försöker inte bry mig om någon är man eller kvinna eller svart eller vit eller moderat eller sosse eller lång eller kort, alla borde behandlas lika illa


   
SvaraCitera

Tickstart:

tja, vet inte hur mycket det stämmer men.. Svenskarna tar ju ibland saker i försvar av konstiga anledningar.. "Positiv" rasism är fortfarande rasism liksom. Jag försöker inte bry mig om någon är man eller kvinna eller svart eller vit eller moderat eller sosse eller lång eller kort, alla borde behandlas lika illa

Sådana här artiklar är ju väldigt ovanliga i svenska media trots allt:

http://www.dn.se/debatt/aven-rasism-mot-etniska-svenskar-maste-bekampas/

Medan sådana här artiklar är väldigt vanliga: 

http://www.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/frida-boisen-sverige-ar-ett-rasistiskt-land/


   
SvaraCitera

Tjohej: Tyvärr har han rätt i mycket av det han säger. Men att använda ord som neger, blatte osv gör att det sjunker en hel del. Annars håller jag med.

Instämmer! 


   
SvaraCitera