Aviseringar
Rensa alla

Vikt? Är vikten viktig?


Ämnesstartare

Jag har alltid tyckt att jag varit tjock. Jag har aldrig trivts i min kropp. Jag har nu på senare tid börjat träna och äter bättre. Men har vikten så stor betydelse? Jag väger 69 typ. Och jag är 166 cm lång. Är det alldeles för mycket för mig då?

Jag kämpar verkligen för att gå ner i vikt!


   
Citera
Ämnesetiketter

tjej1997:

Men har vikten så stor betydelse?

Nej.

tjej1997:

Är det alldeles för mycket för mig då?

Nej.

Fokusera på att leva hälsosamt genom att: träna och äta bra. Detta borde vara viktigare än att:

tjej1997:

gå ner i vikt!


   
SvaraCitera

vikten är oviktig


   
SvaraCitera

och man blir tjock på sikt av att banta, sägs det


   
SvaraCitera

Släng vågen.


   
SvaraCitera

tjej1997:

Men har vikten så stor betydelse?

Du har föreställt dig att en människa kan stå för svars för alla människor eller??

I mitt tycke; Det beror på..

Men lagom ses generellt sett som bäst, tror jag. Likt en för hög vikt orsakad av kroppsfett är även en för låg sådan orsakad av näringsbrist & svält en hälsorisk..

Ser vi till sexualitet & vad människor attraheras utav är åsikter delade även här.. Jag har ej gjort någon direkt studie som behandlar ämnet, men studien jag utförde 2011 där det visade sig att 70% av de 2000 utfrågade var överens om över vilka människor som klassades 0-30 på ful-och-snygg-skalan 0-100, var majoriteten av dessa överviktiga. Och med övervikt syftar jag på människor med ett BMI som överstiger 35.0.

Vill man så kan man, för träning är ej så vidare svårt såvida det inte handlar om en sjukdom/ärftlig fetma.

Dina åsikter styr allt! Vill du så kan du! [wink]


   
SvaraCitera

S3ON:

Och med övervikt syftar jag på människor med ett BMI som överstiger 35.0.

Det är ju fetma grad 2 [cute]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Det är ju fetma grad 2 [cute]

Well, min och majoritetens toleransnivå verkar vara något av det högre.. [blush] Knubbigt är hett! [wink]


   
SvaraCitera

S3ON:

Well, S3ONs toleransnivå verkar vara något av det högre..

[crazy]


   
SvaraCitera

Det är ingen fara. Du är fin som du är. Jag LOVAR!


   
SvaraCitera
time
 time

tjej1997:

Jag kämpar verkligen för att gå ner i vikt!

Det är aldrig, aldrig, aldrig en bra idé att banta för att man fått för sig att man ser tjock ut. Aldrig någonsin. Banta ska man göra när det är en medicinsk nödvändighet, för att vikten kan hota ens fysiska hälsa. Inte annars.

69 kilo till 166 är inte det minsta konstigt även om du kanske känner dig obekväm. Fokusera inte på bantning och viktnedgång utan rör på dig som en normal människa och se till att du får i dig frukost, lunch och middag (varför inte efter tallriksmodellen?) och fokusera på att banta bort tjocktankarna istället för dig själv. Ju bättre självförtroende och mående du har desto mindre viktig är vikten.


   
SvaraCitera

tjej1997:

Men har vikten så stor betydelse?

Nej.

tjej1997:

Är det alldeles för mycket för mig då?

Enligt BMI-uträkningar är du precis på gränsen till överviktig, men det är ingen fara. Ät bra och rör på dig så lär du tappa några kilo. Grönsaker och frukt är bra.

Lyssna på timeisrunningout. [smile]


   
SvaraCitera

Zodd:

Enligt BMI-uträkningar

[crazy][crazy][crazy]
och B;I funkar inte i praktiken så det är bullshit.


   
SvaraCitera

Xisco:

och B;I funkar inte i praktiken så det är bullshit.

Någorlunda fungerar det. [cute]


   
SvaraCitera

Om fetma är hett är jag tyvärr iskall.

Brr... När jag tänker efter fryser jag ju jämt.[no-no]


   
SvaraCitera