Aviseringar
Rensa alla

Vikt


Ämnesstartare

Hej jag väger 52 kg är 14 år och 169,5 lång är det mycket? Känner mig ganska tjock


   
Citera
Ämnesetiketter

nej det är inte mycket


   
SvaraCitera

nej                         


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ska man väga ungefär om man är 14 och 169,5?


   
SvaraCitera

Det är rätt mycket för din ålder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har googlat och enligt läkare är de underviktig 


   
SvaraCitera

Tindra01:
Vad ska man väga ungefär om man är 14 och 169,5?

Din vikt är okej. Du hade kunnat lägga på dig massor med kilo och fortfarande ligga inom normala ramar. Inget att noja över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack så mycket @panda


   
SvaraCitera

Närmare undervikt än övervikt. Enligt barn bmi.


   
SvaraCitera

Tindra01:
Vad ska man väga ungefär om man är 14 och 169,5?

Det är rätt så individuellt så det är svårt att säga över internet så här, men du ligger antagligen väldigt bra till. Inget du behöver bekymra dig om.

EDIT: Om man enbart ska gå efter BMI är du 15 kg ifrån att ens vara på gränsen till överviktig


   
SvaraCitera

Tindra01:
Har googlat och enligt läkare är de underviktig 

Du behöver absolut inte gå ner i vikt. Om du ska tänka på något är det snarare att gå upp i vikt. Men eftersom du fortfarande är ung så gör det inte särskilt mycket att du är underviktig. Du kan vara lugn. Tumme upp


   
SvaraCitera

Den i regel hälsosammaste viktklassen för din längd är 53-71 Kilo. Mår din kropp bra och du äter som du ska är det inget problem, även om din kropp inte skulle må dåligt av att gå upp några kilon. Men som sagt, är du frisk och fri från psykisk ohälsa är det inte något fel. Väger själv nästan 8 kg mindre än jag borde och jag är frisk. Mycket beror på generna.


   
SvaraCitera

ganska fet ja.


   
SvaraCitera
torg1

Det är inte övervikt.
Det är nästan en perfekt vikt för din längd.
Något underviktig om man ska kolla på BMI men BMI är inget annat än bullshit så kolla inte på dom siffrorna 🙂


   
SvaraCitera

Det är lungt Tumme upp


   
SvaraCitera