Aviseringar
Rensa alla

Vikt


Blir du gladare om jag berättar min vikt?

Jag gör det ändå.

Jag är 12 år gammal, 1.54 cm lång och väger 56 kilo 🙂 


   
SvaraCitera

rotorblad:
Den i regel hälsosammaste viktklassen för din längd är 53-71 Kilo. Mår din kropp bra och du äter som du ska är det inget problem, även om din kropp inte skulle må dåligt av att gå upp några kilon. Men som sagt, är du frisk och fri från psykisk ohälsa är det inte något fel. Väger själv nästan 8 kg mindre än jag borde och jag är frisk. Mycket beror på generna.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Men suck.


   
SvaraCitera

+ det är inget fel med att vara tjock/mullig.


   
SvaraCitera

rotorblad:
Den i regel hälsosammaste viktklassen för din längd är 53-71 Kilo. Mår din kropp bra och du äter som du ska är det inget problem, även om din kropp inte skulle må dåligt av att gå upp några kilon. Men som sagt, är du frisk och fri från psykisk ohälsa är det inte något fel. Väger själv nästan 8 kg mindre än jag borde och jag är frisk. Mycket beror på generna.

Hur mycket ska man väga ca om man är 158 cm lång? 


   
SvaraCitera

Det är inte mycket. 


   
SvaraCitera

Johanna123:

Hur mycket ska man väga ca om man är 158 cm lång? 

Förutsatt att man är en 14 år gammal flicka så verkar det vara runt 45-50 kg. Om man är äldre så blir det lite mer. Det är dock som sagt väldigt svårt att ge ett bra svar över internet då det är många fler saker som spelar in om man ska sträva efter en hälsosam kropp än enbart längd, vikt och ålder.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Förutsatt att man är en 14 år gammal flicka så verkar det vara runt 45-50 kg. Om man är äldre så blir det lite mer. Det är dock som sagt väldigt svårt att ge ett bra svar över internet då det är många fler saker som spelar in om man ska sträva efter en hälsosam kropp än enbart längd, vikt och ålder.

okej 


   
SvaraCitera

Nej, du är inte tjock. Hade du varit det hade det också varit okej. Glad


   
SvaraCitera

man kan inte gå efter nå siffror på en grej man ställer sig på 
enligt bmi har gladiatorerna fetma
hahh sure


   
SvaraCitera

Johanna123:

Hur mycket ska man väga ca om man är 158 cm lång? 

Du har frågat den frågan en sisådär 10 gånger nu i olika trådar...

Man kan kolla på barn bmi på google. Dessutom beror det på om du tränar eller ej då muskler väger mer än fett.


   
SvaraCitera